סוכני הביטוח מוטרדים מהמלצות ועדת גרמן

מסקר שפרסמה לשכת סוכני ביטוח עולה כי לדעת הסוכנים "חברות הביטוח מציגות רמת שירות בינונית ומטה בביטוחי הבריאות והסיעוד"

יעל גרמן / צילום: אלכס קולומויסקי
יעל גרמן / צילום: אלכס קולומויסקי

הרפורמה המתגבשת בתחום הביטוח הרפואי בישראל, במסגרת ועדת גרמן מטרידה מאוד לא רק את חברות הביטוח ואת קופות החולים אלא גם את סוכני הביטוח שמתווכים עבור עמלות בחלק משמעותי משוק ביטוחי הבריאות הפרטיים וביטוחי הסיעוד.

מתוצאות סקר שערכה ופרסמה היום לשכת סוכני ביטוח עולה כי הבעיה שהכי מטרידה את סוכני הביטוח העוסקים בתחומי ביטוחי הבריאות והסיעוד הינה הרפורמה המתגבשת שעלולה לפגוע בביטוחים הפרטיים. 34% מהסוכנים ציינו שזהו הנושא המטריד ביותר עבורם, וזאת במרחק קצר מ-31% מהסוכנים שרואים בשיווק הישיר של ביטוחים על ידי חברות הביטוח כגורם המטריד ביותר.

מכאן ששני התחומים שהכי מטרידים את הסוכנים נוגעים בעיקר לעתיד פרנסתם כשאליהם ניתן לצרף עוד 11% מהסוכנים שהכי מוטרדים מתדמיתו של סוכן הביטוח. לעומת זאת, הבעיה השלישית במדרג ההטרדה מבחינת הסוכנים, לפי כ-16% מהסוכנים, נוגעת לנקודה צרכנית ישירה: השירות ולאופן הטיפול בתביעות הביטוח בחברות הביטוח.

בלשכת סוכני ביטוח מסבירים ביחס לתוצאות הסקר כי "למדדי השירות חשיבות רבה מבחינה צרכנית, מהיותו של סוכן הביטוח החוליה המחברת בין החברה ללקוח, ומכאן - ביטוי רמת השירות של החברות ללקוחות". בשורה התחתונה, אומרים בלשכת סוכני ביטוח, "חברות הביטוח מציגות רמת שירות בינונית ומטה בביטוחי בריאות וסיעוד".

לדברי נשיא הלשכה אריה אברמוביץ, "רמת השירות בענף מצביעה על האתגר העצום שעומד בפני הסוכנים בפעילותם לטובת המבוטחים , כמו גם חיוניות הסוכנים כמי שדואגים וניצבים בכל תנאי וזמן לצד המבוטחים". תוצאות הסקר פורסמו היום במסגרת הכנס הארצי לביטוחי בריאות וסיעוד של הלשכה.

מהסקר, שבוצע על ידי מכון דיאלוג בקרב 700 סוכני ביטוח החברים בלשכה, נמצא כי חברת הביטוח מנורה מבטחים מובילה בדירוג הכללי, כולל התייחסות לרכיב 'פגיעה בסוכנים' (על ידי מכירה ישירה), כשאחריה ניצבות בסדר יורד מגדל, הראל, הפניקס וכלל ביטוח. נציין כי הרוב המכריע של ביטוחי הבריאות הפרטיים במשק נעשים על ידי הראל, הפניקס וכלל ביטוח.

בהסתכלות על שני מדדים שרלבנטיים ישירות ללקוחות עולה כי קבוצת הביטוח הראל, שהיא השחקנית הגדולה בשוק ביטוחי הבריאות, מובילה במהירות הטיפול בתביעות כשאחריה ניצבות, בסדר יורד, מנורה מבטחים, הפניקס, כלל ביטוח ומגדל סוגרת את הרשימה. בעניין נכונות החברה לתשלום לפנים משורת הדין זוכות מנורה מבטחים והראל לאותו הציון בראשות הדירוג כשאחריהן הפניקס, שגם היא עם ציון מעל הממוצע. את הרשימה בהיבט זה סוגרות כלל ביטוח ומגדל.

עוד מציינים בלשכה כי עוד מהסקר עולה ש"כ-75% מהסוכנים ציינו כי יש בעיה כלשהי בחברת הביטוח העיקרית עימה הם עובדים, כאשר כרבע מהסוכנים טענו שמדובר בטיפול בתביעות, וכרבע מהסוכנים טענו שמדובר במהירות השירות המוענק על ידי החברות. נתונים בולטים נוספים: שיעורים גבוהים לא מרוצים מההוגנות כלפי מבוטחים בהראל (19%), שיעורים גבוהים לא מרוצים ממהירות השירות בכלל (38%) ובמגדל (34%), ושיעורים גבוהים לא מרוצים מהטיפול בתביעות באיילון (41%) ובמגדל (35%)".

כמו כן, בדומה לסקר אחר שפרסמה הלשכה בתחום פעילות ביטוח אחר, גם בביטוחי הבריאות והסיעוד לסוכני הביטוח יש בטן מלאה על קבוצת הראל, שלדעת הסוכנים פוגעת בהם הכי הרבה באמצעות הפעילות הישירה שלה.