האחים נאוי רכשו 4 פנטהאוזים בכ-65 מ' ש'

בעלי חברת ניכיון הצ'קים המשגשגת מנתבים חלק גדול מההון הנזיל שלהם להשקעה בדירות ■ מימשו מאז תחילת 2013 מניות בהיקף של כ-90 מליון שקל ■ השכנים בפרויקט: גיל שויד, דורית בייניש, גיורא עופר וסולי סקאל

דורי ושאול נאוי / צילום: בן יוסטר

אחרי שהכניסו לכיסיהם קרוב ל-100 מיליון שקל בשנה וחצי האחרונה, בעיקר ממכירת מניות בחברת המימון החוץ בנקאי המשגשגת שבשליטתם, האחים דורי ושאול נאוי מנתבים חלק משמעותי מהונם הנזיל להשקעה בנדל"ן למגורים. ל"גלובס" נודע כי בתקופה האחרונה השקיעו השניים סכום של כ-65 מיליון שקל ברכישת ארבעה פנטהאוזים בפרויקט סביוני רמת אביב של אפריקה ישראל מגורים. העסקאות שנחתמו משקפות מחיר של 48-54 אלף שקל למ"ר, והנכסים נרכשו ככל הנראה להשקעה.

השקעת הנדל"ן של האחים נאוי בפרויקט סביוני רמת אביב כוללת רכישת פנטהאוז בשטח של 504 מ"ר המורכב משתי דירות מחוברות בקומה ה-17 תמורת 25.6 מיליון שקל; שני פנטהאוזים בקומה ה-18 בשטח של כ-200 מ"ר כל אחד, תמורת 11.5 מיליון שקל לכל פנטהאוז; ופנטהאוז נוסף בקומה 19 בשטח של 317 מ"ר שעבורו שילמו 18.5 מיליון שקל.

נראה כי אזור צפון תל אביב אהוב במיוחד על האחים, וכבר כיום מתגורר שאול נאוי (המשמש כיו"ר חברת האחים נאוי) בשכונת צהלה, כשאחיו דורי (מנכ"ל החברה) מתגורר לא רחוק ממנו, בשיכון דן.

האחים נאוי ניצלו לאחרונה את הרמות הגבוהות בהן נסחרת מניית החברה שבבעלותם ובפברואר האחרון מימשו כ-5% ממניותיהם תמורת כ-30 מיליון שקל. עסקה זו נעשתה במחיר השוק אז, ששיקף לחברה שווי של כ-570 מיליון שקל. מאז המשיכה המניה לטפס (קפיצה של 45% מתחילת השנה) וכיום היא משקפת לחברה שווי של 700 מיליון שקל.

רווח של 157 מ' ש' בשלוש שנים

מכירת המניות השנה הצטרפה למימוש נוסף שביצע צמד האחים בתחילת 2013, אז הם מכרו כ-20% ממניות האחים נאוי תמורת כ-60 מיליון שקל בעסקה ששיקפה לחברה שווי של כ-300 מיליון שקל. בנוסף, נהנו השניים מחלקם בדיבידנד של 15 מיליון שקל שחילקה החברה ב-2013. לאחר המימושים הללו נותרו בידיהם של דורי ושאול נאוי 63.4% ממניות החברה בשווי של 445 מיליון שקל, בחלוקה שווה ביניהם.

עיקר פעילותה של האחים נאוי הוא ניכיון צ'קים ("ממסרים דחויים"). מדובר בעסקת המרה שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, ואלה מוסבים לחברה תמורת עמלה הנקבעת באחוזים.

מאז הצטרפו האחים נאוי לבורסה, בתחילת 2011 באמצעות מיזוג לשלד בורסאי, מציגה החברה שלהם צמיחה מרשימה בפעילות ורווחים נאים. בסיכום שלוש שנים כחברה בורסאיות, מצטברים רווחי האחים נאוי ל-157 מיליון שקל.

הרבעון הראשון של שנת 2014 מצביע על המשך המגמה החיובית, עם צמיחה של 19% ברווח הנקי של החברה, שהגיע ל-16 מיליון שקל, אחרי עלייה של 16% בהכנסות שהגיעו לכ-28 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה עמד בסוף הרבעון הראשון על 218 מיליון שקל, ויתרת תיק האשראי שלה, הכולל יותר מ-3,000 לקוחות, הגיעה ל-946 מיליון שקל.

לפי נתונים שהציגה החברה בסוף הרבעון הראשון של השנה, כ-79% מהממסרים שבידה נפרעים בטווח של עד 120 יום. על רקע צמיחת הפעילות בחברה, הגדילה בתקופה האחרונה האחים נאוי את תקרת האשראי שמעמידים לה הבנקים לסך של 1.5 מיליארד שקל (לאחר שהתקרבה לתקרת האשראי הקודמת שלה, שעמדה על 850 מיליון שקל). ענף הנדל"ן הוא הלווה הגדול ביותר של נאוי, ואחראי ל-26% מפעילותה. חברות מסחר אחראיות ל-18% מפעילותה, וחברות תשתית ל-13%.

בחודש שעבר עדכנה האחים נאוי את מדיניות חלוקת הדיבידנד שלה והיא מבטיחה תשואת דיבידנד שנתית מינימלית של 5%, עד שווי חברה של מיליארד שקל, וחלוקת לפחות 25% מהרווח הנקי שלה.

השכנים בפרויקט: גיל שויד, דורית בייניש, גיורא עופר וסולי סקאל

פרויקט סביוני רמת אביב, הכולל כ-400 דירות, ממוקם על שטח של כ-50 אלף מ"ר בשכונת רמת אביב שבתל אביב, על שטחו של מלון רמת אביב ההיסטורי. הפרויקט, שהוקם בשלבים, כולל שני מגדלים בני 21 קומות כל אחד, 2 בניינים בני 14 קומות כל אחד ו-6 בניינים מדורגים בני 6 קומות כל אחד. עד היום אוכלסו תשעה בניינים בפרויקט, והיזמית, חברת אפריקה ישראל מגורים, משווקת היום את הבניין העשירי והאחרון שנמצא בבנייה מתקדמת.

בפרויקט מתגוררים לא מעט ידוענים. לפני שנה חשף "גלובס" כי שופטת בית המשפט העליון לשעבר, דורית בייניש, רכשה בפרויקט פנטהאוז בקומה ה-13 בשטח של 200 מ"ר ומרפסת עם נוף לים, ב-10 מיליון שקל. עוד מתגוררים בפרויקט מנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד, המפקח על הבנקים לשעבר רוני חזקיהו, מנכ"ל בנק דיסקונט לשעבר, גיורא עופר, ובעלי חברת סקאל, סולי סקאל.

תחילתו של הפרויקט בראשית שנות ה-90, אז חתמה אפריקה ישראל מגורים על עסקת קומבינציה עם בעלי המניות של חברת נכסי רמת אביב, שהחזיקו במלון רמת אביב ששכן על הקרקע שעליה בנוי כיום הפרויקט. המלון נהרס בשנת 2005 ועל חורבותיו הוקם הפרויקט הכולל כאמור עשרה בניינים. חלק מרוכשי הדירות בחרו לקנות כמה דירות ולאחד אותן לדירות ענק, כך שמספר הדירות בפועל יעמוד לבסוף על כ-370.

הפרויקט מציע לדיירים שמירה של 24 שעות ביממה, גינה פרטית, מועדון דיירים וקאנטרי קלאב פרטי. הקאנטרי כולל שטח בנוי של 2,200 מ"ר שבתוכו בריכה חצי אולימפית, חדר כושר, חדר ספינינג, מועדון דיירים, אולם סקווש, חדרי סאונה יבשה וטיפולים.