המספר הנוסף: ניימאר? רוקד בקצב של פלה

חלוץ ברצלונה לוהט: עלה למקום השישי ברשימת כובשי כל הזמנים של ברזיל, ולמקום השני ברשימת הכובשים הכי גדולים של ה"סלסאו" עד גיל 22

ניימאר, נבחרת ברזיל, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס

לברזיל כנראה כבר לעולם לא יהיה שחקן אגדי ברמות של פלה, אבל אם ניימאר ימשיך בקצב ההתפתחות הנוכחי שלו (וכמובן, יצליח להביא מתישהו ל"סלסאו" את גביע העולם הנחשק) - הוא ללא ספק יסיים את הקריירה כמיתוס בפני עצמו.

הצמד של חלוץ ברצלונה אתמול (ב') מול קמרון, העלה את מאזן שעריו בנבחרת בכל הזמנים ל-35, מה שמציב אותו במקום השישי בדירוג הזה אחרי פלה (77), רונאלדו (62), רומאריו (55), זיקו (48) ובבטו (39). ריבאלדו ורונאלדיניו? הם הידרדרו למקומות 7-8.

מה שמדהים אפילו יותר במקרה של ניימאר הוא הגיל הצעיר (22) בו הגיע לכמות של 35 כיבושים. רק פלה הרשית יותר פעמים בגיל כזה (38 גולים), בעוד רונאלדו בן ה-22 רשם 29 גולים בנבחרת (כמו גם טוסטאו).

נתון נוסף שמעיד על יכולתו הגבוהה של ניימאר בטורניר הנוכחי: הוא כבש ארבעה שערים מתוך סך של 11 בעיטות לשער בשלושה משחקים - 36.3% הצלחה, שהוא כמובן יחתום עליהם למשך כל שארית הקריירה שלו. במהלך המשחק אתמול הוא רשם דיוק יוצא דופן גם כשפרגן לחבריו במסירות: כל 11 הפסים שמסר בשליש האחרון של המגרש (החלק ההתקפי) הגיעו ליעדם.