תל-אופן קידס: לראשונה - מיזם השכרת אופניים לילדים

אחרי 700 תוכניות שיתוף והשכרת אופניים עירוניים המיועדים רק למבוגרים, מגיע שכלול ■ פריז תהיה העיר הראשונה שתציע גם לילדים השכרת אופניים לפי שעה

אופניים לילדים בפאריז / צילום מסך מתוך פייסבוק
אופניים לילדים בפאריז / צילום מסך מתוך פייסבוק

ההצלחה של תוכניות שיתוף האופניים מוכיחה את עצמה בכל העולם, אבל בכל המקומות האופניים המוצעות מתאימות למשתמשים מבוגרים בלבד. פריז הכריזה השבוע על שירות השכרת אופניים שמיועד לילדים.

ביותר מ-700 ערים כבר קיימות תוכניות שיתוף אופניים, שגם אם מוטל ספק בהצלחתן הכלכלית, אין כל ספק לגבי הפופולריות שלהן והתרומה שלהן לאיכות החיים של התושבים בעיר: ניידות יעילה יותר, הפחתת גודש תנועה ותרומה לאיכות החיים של התושבים בכל מובן - אוויר נקי יותר, עידוד אורח חיים ספורטיבי וצמצום הסיכונים למי שמסתובב ברגל בחוצות.

ערים רבות מציעות שירותי שיתוף תחבורה מתקדמים נוספים, משיתוף אופניים חשמליים, אופנועים, ועד שיתוף מכוניות, אבל פריז, מחלוצת תוכניות השיתוף, ותוכנית המודל לתוכנית השיתוף של תל-אביב (תל אופן) וערים אחרות, יכולה כעת להתגאות במשהו שלא קיים עדיין בערים אחרות - שיתוף אופניים לילדים.

תוכנית שיתוף האופניים הוותיקה של פריז היא מהמובילות בעולם, ואף דורגה כתוכנית ה-6 הטובה בעולם, אחרי ברצלונה (1), ליון (2), מקסיקו סיטי (3), מונטריאול (4) וניו-יורק (5).

כך, השבוע חשפה פריז את ה-P'tit Velib, תוכנית השכרת האופניים לילדים, שמציעה 4 דגמי אופניים לילדים בגילאים שבין שנתיים ועד שמונה. הדגם הקטן ביותר לא כולל פדלים, והגדול ביותר הוא דגם מוקטן של אופני הבוגרים מהתוכנית הוותיקה. להורים שמעוניינים בכך מוצעות גם קסדות, אף כי השימוש בהן אינו חובה.

שעות הפעילות של השירות הן עד 7 בערב, ועלות ההשכרה מתחילה מ-4 אירו לשעה.

האופניים לילדים מוצעים להשכרה בפריז מ-18 ביוני במספר מרחבים ירוקים ואזורים להולכי רגל ברחבי העיר, כמו גן החיות וה-Bois de Boulogne, "משום שהרגלים טובים מתחילים מוקדם, וראש העירייה והפריזאים מעוניינים שילדים יכירו כבר מגיל מוקדם את השימוש באמצעי תחבורה ידידותיים לסביבה", כך על-פי אתר התוכנית.

קרא עוד על אורבניזם ותכנון תחבורה מתקדם בבלוג cityncountrybranding