כפי שנחשף ב"גלובס": סייבר-ארק יוצאת להנפקה ראשונית

החברה שפועלת בתחום אבטחת המידע הגישה אמש טיוטת תשקיף ■ את 2013 היא סיימה עם הכנסות של כ-66 מיליון דולר ורווח תפעולי של כ-9 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

כששוק ההון גואה, והריבית עדיין אפסית - לא פלא שהתור להנפקה בשוק ההון האמריקאי רק הולך ומתארך. אחרי מובילאיי ומקרוקיור שהצטרפו לאחרונה לתור, מגיע כעת תורה של חברה ישראלית נוספת שתנסה להפוך לציבורית בקיץ הנוכחי. מדובר בסייבר-ארק (CyberArk), שדבר הנפקתה הצפויה נחשף ב"גלובס" בנובמבר אשתקד. החברה, שפועלת בשוק אבטחת המידע - שממשיך לרתוח ממש כמו שוק המניות - הגישה אמש טיוטת תשקיף ראשונה לרשות ני"ע האמריקאית, לפיה היא תגייס עד 75 מיליון דולר.

תנאי ההנפקה (מספר המניות שיונפקו ומחירן) לא פורסמו עדיין, אך סביר להניח ששווי החברה בהנפקה יעמוד על מאות מיליוני דולרים. לפחות כרגע, ההנפקה לא תכלול הצעת מכר. כחתמיה ישמשו שישה בנקי ההשקעות - לא פחות ולא יותר - החל מג'יי.פי מורגן, דויטשה בנק, ברקליס, ויליאם בלייר, נומורה ואופנהיימר. המניה תיסחר בנאסד"ק תחת הסימול CYBR.

סייבר-ארק עומדת להפוך מפרטית לציבורית 15 שנה לאחר הקמתה - תקופה די ארוכה עבור חברה טכנולוגית מסוגה. את החברה ייסד אודי מוקדי (45), שמכהן כמנכ"לה משנת 2005. כיו"ר החברה משמש גדי תירוש, נציג קרן JVP בדירקטוריון, שהיא המשקיעה הגדולה בחברה. מאז הקמתה הושקעו בחברה כ-70 מיליון דולר.

סייבר-ארק מתמקדת בניטור ונטרול חשבונות מועדפים (Privileged Accounts) במערכות המחשוב הארגוניות. החשבונות הללו - שבאמצעותם יכול גם מי שאינו אמור להיות חשוף למידע רגיש לקבל הרשאת גישה לקבצים ולתהליכים כאלה - הם חלק מברירת המחדל במערכות ההפעלה, ולא מעט מהפריצות שהתבצעו בעולם הסייבר בשנים האחרונות נעשו על ידי שימוש בהם. למעשה, סייבר-ארק פועלת באחד מתחומי הטכנולוגיה הפופולריים ביותר כיום, ולא פלא שהיא מנסה כעת להפוך לציבורית, כמו שעשו עמיתותיה הישראליות ורוניס ואימפרבה.

טיוטת התשקיף חושפת את תוצאותיה הכספיות של סייבר-ארק ומהן עולה כי אשתקד עמדו הכנסותיה על 66.2 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 40.1% - ואילו הרווח התפעולי עמד על 9.1 מיליון דולר (שולי רווח של 13.7%). למעשה, סייבר-ארק רווחית לפחות מ-2011 (הטיוטה אינה מפרטת את תוצאותיה לפני כן), אך ברבעון הראשון של 2014 נרשמה נסיגה בשורות התחתונות. צמיחת ההכנסות נותרה בעינה (36.6%) אך על רקע גידול ניכר בהוצאות השיווק והמכירות והוצאות המו"פ, עמד הרווח התפעולי על 190 אלף דולר לעומת 546 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשקלול הוצאות מימון ומס, רשמה החברה ברבעון זה הפסד נקי של 1.2 מיליון דולר. על בסיס Non GAAP עמד הרווח התפעולי ברבעון זה על 346 אלף דולר ואילו הרווח הנקי עמד על 304 אלף דולר. לחברה יש בקופה מזומן בשווי של 73.6 מיליון דולר - כלומר קופה די מרופדת שממחישה כי ההנפקה אינה בגדר אוויר לנשימה עבורה.

למוקדי, שהוא כאמור המייסד, יש 3.9% מהון החברה (רק מניות) - שיהפכו אותו למיליונר "על הנייר" לאחר ההנפקה. בעל מניות פרטי נוסף מלבדו שמוגדר כבעל עניין הוא אמנון שושני, דירקטור בחברה, לו יש 7.7% דרך חברה שנקראת Cabaret Security.

המספרים של CyberArk
 המספרים של CyberArk