מרקסטון דורשת מהמוסדיים להעביר את חלקם בהזרמת ההון

מכתב הדרישה שוגר לעו"ד גורמן, שעל בסיס חוות דעתו פעלו המוסדיים, "אחרת יהיו חשופים לכל הסנקציות הקבועות בדין ובהסכם השותפות"

קרן מרקסטון נאבקת במוסדיים הישראליים שסירבו להעביר את חלקם בקריאה של הקרן לכסף בהיקף 95 מיליון דולר. אתמול שיגרה מרקסטון מכתב לעו"ד מנחם גורמן, ממשרד שטיינמץ, הרינג, גורמן ושות', שבו היא דורשת מהמוסדיים, שהתבססו על חוות הדעת המשפטית של גורמן, להעביר את חלקם בקריאה לכסף באופן מיידי.

כפי שנחשף ב"גלובס", רוב המוסדיים המקומיים (שמהווים כ-10% מהמשקיעים בקרן) נשמעו לחוות הדעת המשפטית של גורמן, שקבעה כי מוסדי שיעביר את חלקו בקריאה "אינו יכול להיחשב כמי שנהג בנאמנות ובזהירות כלפי עמיתיו". בסופו של דבר הצליחה כנראה מרקסטון, שמנוהלת על ידי רון לובש ושקועה בחובות עתק, לגייס את רוב הכסף שקראה לו, הודות להיענותם של המשקיעים הזרים בקרן.

"ל'חוות הדעת' שצורפה למכתבך אין כל בסיס", כתב לגורמן עו"ד אילן זהר, שהתריע בשם קרן הפרייבט אקוויטי הכושלת (הפסדים של מאות מיליוני דולרים על השקעותיה), כי "המוסדיים... נדרשים למלא באופן מיידי אחר התחייבויותיהם כלפי מרקסטון, אחרת יהיו חשופים לכל הסנקציות הקבועות בדין ובהסכם השותפות". עוד הוסיף זהר: "התארגנות מרשיך כפי שנעשתה... נראים לכאורה כהפרה חמורה של דיני ההגבלים העסקיים".

אלא שהמוסדיים המקומיים, ובראשם כלל ביטוח, מנורה מבטחים, הראל, הפניקס, איילון, מיטב דש ופסגות, פנו לייעוץ המשפטי לאחר שקיבלו אישור מיוחד מהממונה על הגבלים עסקיים, דיוויד גילה, להתאגד לטובת העניין. ככל הידוע, הם קיבלו מהממונה מכתב אי-אכיפה, המאפשר להם לבצע שיתוף פעולה ראשוני בנושא, מבלי שיוטלו עליהם סנקציות - מה שמעקר את טענותיה של מרקסטון בנושא.