חשד: בן-אליעזר קיבל כספים מאיש עסקים נוסף

במשרדי יחידת להב 433 נחקר באזהרה איל נדל"ן שהודה כי העביר לח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר מאות אלפי שקלים ■ על-פי החשד, בתמורה הפעיל עבורו בן-אליעזר קשרים מסועפים במצרים ■ היום נחקר בן-אליעזר בפעם הרביעית

בנימין בן אליעזר / צלם: תמר מצפי
בנימין בן אליעזר / צלם: תמר מצפי

פואד ממשיך להסתבך: במשטרה עדיין נחקר החשד לפיו ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר קיבל סכומי כסף גדולים מאיש העסקים אברהם נניקשווילי, אך כעת מתברר כי איש עסקים נוסף נחקר והודה כי העביר לבן-אליעזר מאות אלפי שקלים.

מדובר באיל נדל"ן בעל עסקי בנייה מסועפים בארץ ובעולם, שנחקר באזהרה במשרדי יחידת להב 433 בחשד כי העביר לבן-אליעזר מאות אלפי שקלים בשני מקרים שונים - האחד ב-2011 והשני ב-2012. על-פי החשד, הכסף הועבר ישירות לחשבון הבנק שלו ושימש אותו לרכישת נכס.

על-פי הדיווח, איל הנדל"ן הודה בחקירתו בהעברת הכספים. על-פי החשד, בתמורה לסכומי הכסף הגדולים הפעיל בן-אליעזר קשרים מסועפים עבורו במצרים. במשטרה אומרים כי בידי החוקרים ראיות חד-משמעיות לתנועת הכספים.

היום (ד') נחקר בן-אליעזר בפעם הרביעית, ובמהלך החקירה הוטחו בו החשדות. על-פי הדיווח, לבן-אליעזר לא הייתה תשובה לדברים.

מלשכתו של בן-אליעזר נמסר בתגובה: "אנו לא מתייחסים לרסיסי אינפורמציה מגמתיים ואינטרסנטיים הדולפים מהחקירה. בן-אליעזר מוסר לחוקרים את כל המידע שברשותו, השיב לכל השאלות שנשאל והכחיש את הטענות המופרכות".

בסוף השבוע פורסם כי אנשי FBI חקרו את אופיר בן-אליעזר, בנו של ח"כ בנימין בן-אליעזר, בארצות-הברית, בהסתמך על מידע שהועבר להם ממשטרת ישראל. במקביל פנתה ישראל לרשויות בארה"ב בבקשה לבצע חיקור דין - כלומר לאפשר לחוקרים ישראלים להגיע לשם ולחקור את בן-אליעזר.

בנו של פואד נחשב לדמות מפתח בפרשת הכספים. לפי הדיווח, אביו טען בחקירתו בישראל כי שניים מסכומי הכסף הגדולים שברשותו - מקורם בבנו. הסכום הראשון הוא 450 אלף דולר מתוך 510 אלף דולר שהתגלו בכספת של פואד בבנק בירושלים, כסף שאופיר העביר לו לטענתו לצורך רכישת דירה.

הסכום הנוסף הוא 350 אלף דולר שפואד משך בצ'יינג' להחלפת כספים, וגם הם, לדבריו, הגיעו מאופיר. על-פי הדיווח, בחקירתו אמר פואד כי כל האסמכתאות לכסף ולמקורו נמצאים אצל אופיר. "הוא ייתן לכם הכול", אמר בן-אליעזר. בהתאם לכך, עכשיו מצפים במשטרה לקבל מאופיר בן-אליעזר את כל ההסברים.

במשטרה חושדים כי בן-אליעזר קיבל כספים שלא כדין מאנשי עסקים רבים, ביניהם איש העסקים האשדודי אברהם נניקשווילי, כספי שוחד לכאורה שהוסוו כהלוואות לפואד ובני משפחתו.

בן-אליעזר כאמור טוען כי מדובר בכסף שבנו אופיר העביר לו כדי שישמור אותם בכספת עד שיקנה דירה. "לרוע מזלי נתפסתי עם הכסף הזה", אמר פואד על החקירה שאילצה אותו לפרוש מהמרוץ לנשיאות.