עוזי לוי ימונה למנכל החברה הממשלתית "דירה להשכיר"

לוי יעזוב את תפקידו כמשנה למנכ"ל חברת נכסים ובניין וכיהן בעבר בשורת תפקידים במשרד האוצר ■ החברה הממשלתית, דירה להשכיר, שהקמתה אושרה בקבינט הדיור עתידה לטפל בתוכניתו של שר האוצר יאיר לפיד

עוזי לוי / צלם: תמר מצפי
עוזי לוי / צלם: תמר מצפי

מתפקיד משנה למנכ"ל חברת נכסים ובניין לניהול פרויקט ההשכרה של שר האוצר. עוזי לוי, ימונה למנכ"ל החברה הממשלתית החדשה לדיור והשכרה "דירה להשכיר". מי שקבע ואישר את המינוי הוא זהר ינון, יו"ר ועדת האיתור של דירקטוריון החברה. הודעה על פרישתו של לוי מנכסים ובניין צפויה להתפרסם בקרוב.

לוי, בוגר משרד האוצר, משמש בשנים האחרונות בשורה של תפקידים בכירים בענף הנדל"ן בישראל ובחו"ל. קודם לתפקידו הנוכחי שימש לוי כמנכ"ל אלעד גרופ קנדה מקבוצת תשובה, שעסקה בין היתר בבניה והשכרה של דירות לטווח ארוך. לפני כן, מילא לוי את תפקיד ראש מערך בניה ונדל"ן בבנק לאומי.

כאמור, משרד האוצר לא זר ללוי ובעבר, עוד טרם מעברו לשוק הפרטי, כיהן במספר תפקידים בכירים במשרד, בין היתר כסגן הממונה על התקציבים.

יש לציין שכניסתו של לוי לתפקיד כמנכ"ל החברה עוד דרושה את אישור ועדת ברנר, הועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות.

החברה הממשלתית, דירה להשכיר, שהקמתה אושרה בקבינט הדיור עתידה לטפל בתוכניתו של שר האוצר עליה הצהיר עוד טרם מונה לתפקידו הנוכחי וטרם נבחר לכנסת לבניית 150 אלף דירות להשכרה ברחבי הארץ בעשור הקרוב. על פי המתווה שאושר בקבינט הדיור באחת מישיבותיו הראשונות יעמוד תקציבה השנתי על 8 מיליון שקל והיא תהיה אמונה על תהליכי איתור, תכנון, פיתוח ושיווק מתחמי קרקע להשכרה.

עוד על פי המתווה האמור עתידה לכלול החברה תשעה דירקטורים כאשר עד היום מונו רק חמישה מהם. מדובר בזהר ינון המכהן כיו"ר זמני, אריאל וכסלר ממשרד הפנים, הילה בן חיים ממשרד האוצר, אורסאן סלמאן ממשרד התחבורה ודלית בראון ששימשה בין היתר כמנכ"ל חברת מבני תעשיה מקבוצת פישמן. ארבעה דירקטורים נוספים טרם מונו.

הליך איתור המנכ"ל לחברה הממשלתית החדשה לא היה פשוט וארך זמן רב. כעת צפוי לוי להתמודד הן עם שוק שכירות בתולי שיש לפתח בישראל והן עם התנגדות של גופים מקבילים לתחומי הפעילות של החברה כמו למשל ועד עובדי רשות מקרקעי ישראל שטוען כבר זמן ארוך שפעילות החברה הממשלתית החדשה מיותרת ורק תיצור כפילות בתחום.