רשת תעבור לרישיון ב-2015? באנדמול מתנגדים

ההתנגדות של אנדמול, המחזיקה ב-33% ממניות זכיינית ערוץ 2 רשת, נובעת מהבנה כי מעבר ל-7 ימי שידור יחייב הזרמת כספים נוספת מבעלי המניות

נציגי חברת אנדמול הביעו מורת-רוח מהצעת החוק המתוכננת להוציא את זכיינית ערוץ 2 רשת לשידור של 7 ימים בשבוע כבר בתוך חצי שנה.

ל"גלובס" נודע כי בישיבה שהתקיימה השבוע במשרדי רשת העלתה הנהלת הזכיינית בפני בעלי המניות את התרחישים השונים שעולים מן השינויים הרגולטוריים המתוכננים.

אנדמול נכנסה כבעלת מניות ברשת מתוך הנחת יסוד כי הזכיינית לא תעבור לשידור של שבוע שלם לפני שנת 2017, כקבוע היום בחוק.

השבוע ביקרה קבוצה של אנשי ניהול ותוכן מאנדמול בישראל ונפגשה עם אנשי רשת ואנשי תוכן בשוק.

ההתנגדות של אנדמול, המשלימה בימים אלה את עסקת רכישת 33% ממניות רשת, נובעת בעיקר מההבנה כי בעלי המניות יתבקשו להזרים עוד כסף לזכיינית במקרה שיהיה מעבר מיידי לשידור של שבוע, במקום 3 ימים כיום.

המעבר המהיר לשידור של שבוע שלם כרוך בהוצאות משמעותיות בטווח המיידי, בשל הצורך בהגדלת כוח-האדם, המתקנים ופעולות השיווק והקידום של אפיק חדש שהציבור עדיין לא נחשף לו - וזאת לאחר שנים של הרגלי צפייה באפיק 22.

הזכייניות ייאלצו גם לבצע התמחרות על חברת החדשות של ערוץ 2, וכך אחת מהן תצטרך להשקיע לבדה 90 מיליון שקל בחברת חדשות משל עצמה - 5 שנים לפני המועד המתוכנן בחוק.

בימים הקרובים יופץ על-ידי משרד התקשורת תזכיר חוק שיחייב את רשת וקשת לצאת לערוצים נפרדים, במקרה שערוץ 10 לא יחזיק מעמד עד לסוף השנה.

רשת וקשת מתנגדות לחוק בטענה כי אין הן ערוכות ליציאה כה מוקדמת לשידור של 7 ימים בשבוע, ובכלל זה ויתור על האפיק הנחשב 22.

במקביל, בערוץ 10 מאמינים כי דווקא היוזמה שתאפשר להקל במחויבויותיו עד להפיכתו לערוץ ברודקאסט צר בעל מחויבויות איכות מינימליות, היא הדרך לרצות את זכייניות ערוץ 2 שיוכלו כך להישאר באפיקם.

ברשת סירבו להגיב.