אורבוטק הגיעה להסכם עם ION בסוגיית הדירקטוריון

אורבוטק תפרסם את מדיניות מבנה ההון של החברה ■ החברה תאתר יחד עם ION שני דירקטורים מוסכמים

קובי ריכטר / צלם: תמר מצפי
קובי ריכטר / צלם: תמר מצפי

חברת אורבוטק וקרן הגידור ION הודיעו היום (ו') כי הגיעו להסכם הדדי לפיו אורבוטק הסכימה לכנס אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות כדי לאפשר לבעלי מניותיה לבחון הצעה לביטול מנגנון הדירקטוריון המדורג של החברה, באופן שהמנגנון המוצע ייכנס לתוקף במועד קיום האסיפה הכללית של שנת 2015.

אורבוטק הסכימה לבחון ולדווח לציבור את מדיניות מבנה ההון של החברה, לרבות התייחסותה לנושאים כמו חלוקת דיבידנד ורכישה עצמית של מניות - ולדווח לציבור במידה ויהיו שינויים עתידיים במדיניות זו.

בנוסף, אורבוטק תמנה שני חברים לדירקטוריון אשר יאותרו במשותף על ידה וע"י ION. הדירקטור הראשון צפוי להתמנות לדירקטוריון אורבוטק עד ל-15 בספטמבר והדירקטור השני צפוי להתמנות עד סוף השנה. הדירקטורים החדשים יבחרו עד למועד האסיפה הכללית ב-2015.

ION התחייבה מצידה להמנע מנקיטת צעדים כלשהם שיפריעו לניהולה השוטף של אורבוטק עד לאסיפה הכללית ב-2015. הקרן רשאית לסיים את ההסכם עם אורבוטק תוך 15 ימים אחרי פרסום מדיניות מבנה ההון של החברה, ואז יוכל כל צד להשתחרר מההסכם (כולל מינוי הדירקטורים).

לקרן ION, המחזיקה ב-6.17% מהון המניות של אורבוטק, נמאס מההתנהלות החברה, שלא יצרה ערך לבעלי המניות בשנים האחרונות. מהדרישות של ION עולה שהבעיה באורבוטק היא לא באיכות מוצריה או בהנהלה שלה, כי אם בדירקטוריון. לטענתה, מדובר בדירקטוריון שהוא לא בלתי תלוי (7 מתוך 10 הדירקטורים עבדו בעבר בחברה), ואנשיו מבוגרים ואינם מחוברים לתעשייה. הגיל הממוצע של חברי דירקטוריון אורבוטק עומד על 67 כאשר משך הזמן הממוצע של כהונת הדירקטורים עומד על 13 שנה. (לסיפור המלא)