הצופים התלוננו - וקשת תוריד פרסומת לאתר בגידות

עשרות צופים זועמים פנו בימים האחרונים לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה בדרישה להוריד את הפרסומת של אתר "אשלי מדיסון" ■ מדובר בפרסומת שמלכתחילה נפסלה לשידור ע"י רשת וערוץ 10 ועלתה רק בשידורי קשת

סקס  / צלם: טינקסטוק
סקס / צלם: טינקסטוק

זכיינית ערוץ 2 קשת החליטה להוריד מהאוויר תשדיר פרסומת לאתר בגידות, וזאת בעקבות תלונות של עשרות צופים זועמים שפנו בימים האחרונים לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, בדרישה להוריד את תשדיר הפרסומת של אתר האינטרנט "אשלי מדיסון".

מדובר בפרסומת שנפסלה לשידור על-ידי הזכייניות ישראל 10 ורשת, בשל המוסריות השנויה במחלוקת שלה, ועלתה רק בשידורי קשת.

מהרשות השנייה נמסר כי התלונות התמקדו בטענה כי מדובר בפרסומת המעודדת התנהגות לא מוסרית ופגיעה בתא המשפחתי.

"אינני מבין כיצד מתאפשר שידור פרסומת הקוראת במפורש לבגידה בבת או בן הזוג, תוך פגיעה באדם אחר, בילדי בני הזוג, בערכי המשפחה ובערכי היהדות והמוסר של מדינת ישראל", כתב אחד המתלוננים; ואחרת הוסיפה: "בגידות הן לא דבר לגיטימי, שקרים זה דבר שצריך לגנות, ושידור התשדיר הזה אינו דבר נורמלי".

בעקבות התלונות פתח נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, בבירור התלונות ומצא כי הן מוצדקות.

"גם לטלוויזיה מסחרית צריכים להיות גבולות. פרסומת המעודדת בצורה כה בוטה פגיעה בתא המשפחתי, כאילו מדובר בעוד מוצר או שירות שיש לפרסם, היא לא מוסרית ולא ראויה. עצם שידורה בשעת לילה מאוחרת אינו מקנה לה כל הצדקה, בעיקר בימים אלה בהם רבים צופים בטלוויזיה בשעות הלילה המאוחרות בשל משחקי המונדיאל והחופש הגדול". רגב אמר כי אין מקום לשדר את הפרסומת.

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, שיבח את ערוץ 10 ורשת על "הפעלת שיקול-דעת ערכי וההימנעות מלכתחילה משידור הפרסומת הפוגענית והבלתי מוסרית", אך הוסיף כי "צר לי שלא אצל כל הזכייניות אמות-המידה המוסריות הבסיסיות גוברות על שיקולי רווח. שידור הפרסומת הוא חציית קו אדום, ובימים הקרובים תתקבל החלטה על אופן המשך שידורה".

כאמור, בקשת כבר החליטו להוריד את התשדיר. מקשת נמסר בתגובה כי "הפרסומת הופקה על-ידי משרד הפרסום גיתם. במסגרת הליך אישור הפרסומת היא הוגבלה לשידור משעה 11 בלילה בלבד. לאור התלונות, הפרסומת תרד משידור".