סקר: 74% מעדיפים שחברות לא יאספו עליהם מידע בפייסבוק

מסקר שנערך בארה"ב עולה עוד כי צעירים פתוחים יותר לאיסוף מידע מצד מותגים

פייסבוק / צלם: רויטרס
פייסבוק / צלם: רויטרס

רק לפני כמה ימים התפרסמו ידיעות על כך שפייסבוק ערכה ניסוי על התנהלותם של מאות אלפי גולשים ברשת החברתית, ללא ידיעתם, כדי ללמוד דברים חדשים על הדרך שבה הם מתנהגים בסיטואציות שונות, תוך כדי לייקים וקריאת פוסטים.

אבל בעוד הסיפור על פייסבוק זכה לכותרות גדולות, מדי יום מאות ואלפי מותגים ברחבי העולם עוקבים אחרי הגולשים, לומדים אותם ומשתמשים במידע הזה כדי למכור טוב יותר את המוצרים והשירותים שלהם. איסוף המידע הוא לרוב אנונימי ואינו מגיע לרמת השם, הכתובת או הזיהוי הספציפי, ועדיין נראה כי מדובר בתופעה מטרידה שלא זוכה לבולטות של ממש.

סקר שנערך באחרונה על-ידי חברת Software Advice בקרב 386 בוגרים אמריקאים, הראה כי 74% מהם מעדיפים שמידע אודותיהם לא ייאסף, ולא ייעשה בו שימוש על-ידי החברות.

מתוך 26% שאינם מתנגדים לאיסוף הנתונים, כ-13% טענו כי הם מרגישים בנוח עם איסוף מידע על הדברים שלהם הם עושים "לייק" ברחבי הרשת, בעוד כ-10% מרגישים בנוח עם איסוף מידע דמוגרפי בסיסי.

עוד עולה מהסקר כי צעירים בני 25-34 פתוחים יותר לאיסוף מידע מצד מותגים, ורק 52.5% מתנגדים לכך, לעומת 81% בקרב בני 55-64.

78% מהנסקרים ציינו כי זו תופעה שכיחה, שבמסגרתה המותגים אוספים נתונים על הצרכנים שלהם, בעוד 9% טענו כי זה נדיר במיוחד.

נראה כי אלמנט השקיפות משחק תפקיד כלשהו בהרגשת הצרכנים בנוגע למידע שנאסף מהם. כך, כמחצית (46%) טוענים כי הנושא פחות יטריד אותם אם המותגים יצהירו מראש איזה מידע בדיוק הם אוספים על התנהגות הגולשים שלהם. ועדיין, 25% עדיין יהיו מוטרדים למדי גם במקרה שתינקט שקיפות מצד המותגים.

ומה בנוגע לשימוש במידע שנאסף ונאגר? 71% מהנסקרים טענו כי אין דרך שמקובלת עליהם כדי שהמותגים יוכלו להשתמש במידע אודותיהם. גם כאן נראה כי הצעירים פתוחים יותר לנושא, וכי 44% מבני 18-24 מאמינים שיש דרכים כאלה, כש-23% מתוכם מצביעים על הטבות ומבצעים מותאמים אישית.

איזה מידע אתה מוכן שייאסף לגבייך בפייסבוק
 איזה מידע אתה מוכן שייאסף לגבייך בפייסבוק