גולן טלקום מובילה בניודים בסלולר - גם ביוני

על אף שגייסה פחות מנויים מהוט מובייל, הנטישה מגולן טלקום הייתה נמוכה ■ סלקום ממשיכה לאבד מנויים למרות מבצע אגרסיבי

מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

חודש יוני בניודים בשוק הסלולר מסתיים ללא הפתעות מיוחדות, כאשר גולן טלקום ממשיכה להוביל בגדול את רשימת המתניידים אליה - ובפער ניכר ממתחרתה הוט מובייל במונחי מצטרפים נטו.

אם יש הפתעות, הרי שהן נמצאות בגזרת החברות הוותיקות, שם סלקום נחתכת בצורה חזקה מאוד ומאבדת כמעט 11 אלף מנויים נטו, לעומת פרטנר שמאבדת חצי מזה בערך, ופלאפון שרושמת החודש צמצום דרסטי ל-1,300 נטישות בלבד.

המבצע של גולן טלקום ל-35 שקל בחודש ממשיך לייצר גלי הדף בשוק הסלולרי, ושנתיים אחרי שנכנסה לשוק, החברה ממשיכה להוביל בצורה משמעותית את מספר המצטרפים אליה מהחברות האחרות.

למרות שברוטו הוט מובייל הצליחה לצרף יותר מנויים, גם היא בזכות מבצע אגרסיבי, הרי שבעוד שהיא מניידת אליה 28 אלף מנויים, וגולן מניידת 26 אלף מנויים - הוט מובייל מאבדת 21 אלף מנויים, וגולן מאבדת 15 אלף - מה שמביא לכך שבשורת הניודים נטו גולן מנצחת. אלא שצריך לזכור שהוט מובייל מאבדת מנויים גם של מירס, ולכן לא ברור כמה מנויים איבדה החברה.

בקרב החברות הוותיקות, סלקום איבדה הכי הרבה מנויים. זאת על רקע המבצע של מכירת חבילה סלולרית באפס שקלים לשנה לילדים מתחת לגיל 14, מלווה בקמפיין טלוויזיוני, שלא מצליח לעצור את מגמת הנטישה. אם במחיר של אפס שקלים לשנה הציבור עדיין לא נענה להצעה של סלקום, הרי שככל הנראה מדובר במשבר בשוק הסלולרי, שזמן הריפוי שלו יהיה ארוך מאוד.

פרטנר הצליחה לצמצם את הנטישה החודש בעקבות מבצעים אגרסיביים שעשתה דרך 012 מובייל, אך אין נתונים מדויקים לגביהם. לגבי פלאפון, ההצלחה היחסית בצמצום הנטישה מוסברת במבצעים שהחברה עושה דרך משווקים, שמציעים מחירים נמוכים מאוד ושלא תמיד זהים למבצעים במוקדים.

לגבי המפעילים הווירטואליים, התמונה המצטיירת מטבלת הניודים עגומה. יופון ממשיכה לאבד מנויים נטו, ונראה שעד שהחברה לא תשלים את המעבר שלה מאירוח על גבי רשת פרטנר לאירוח על גבי פלאפון, המגמה לא תשתנה. היום (ג') הודיעה יופון על מבצע אגרסיבי יותר, שבו היא תמכור חבילה סלולרית ב-29 שקל בחודש, ולכן סביר להניח שבחודש הבא החברה תצמצם משמעותית את הנטישה, שאפיינה אותה בחודשים האחרונים.

יתרה מכך, יופון מרחיבה את פעילותה במגרשים מקבילים, כמו בשוק השיחות הבינלאומיות ובשוק הפרי-פייד, ושם היא מעריכה כי יהיה לה יותר קל להשיג יתרונות יחסיים לעומת תחרות חזיתית על המחיר הנמוך ביותר בשוק הסלולרי.

רמי לוי ממשיך לאבד מנויים ולקפוא על שמריו בשוק הסלולרי; וטלזר 019, שפועלת בעיקר בשוק העובדים הזרים, הצליחה לגייס החודש 1,000 מנויים נטו.

ניודים בסלולר
 ניודים בסלולר