פירצה בפייסבוק: חייבה מפרסמים על פרסומות לא קשורות

מפרסם אחד פרסם ב-20 דולר אך חויב בכ-700 דולר ואחר חויב ב-50 דולר על אף שהריץ פרסומת אחת ב-5 דולר

פייסבוק / צילום:  thinkstock
פייסבוק / צילום: thinkstock

פירצה במערכת הבילינג של פייסבוק גורמת בימים האחרונים לכאוס בכל הקשור לחשבוניות וחיובים שמבצעת הרשת החברתית הפופולרית. עשרות מפרסמים קטנים התלוננו לפייסבוק ביממה האחרונה על כך שקיבלו חשבוניות ובהן חיובים על פרסומות וקמפיינים שהם כלל לא הריצו ברשת החברתית. אמנם מדובר בסכומים קטנים, אך עדיין מדובר על בעיה בהיקף נרחב יחסית.

כך, למשל, מפרסם אחד פרסם ב-20 דולר אך חויב בכ-700 דולר ואחר חויב ב-50 דולר על אף שהריץ פרסומת אחת ב-5 דולר.

בפייסבוק לקחו את הזמן לענות למשתמשים המתלוננים, שפנו למרכז העזרה של החברה בתוך הרשת החברתית, אך נראה שגם התשובה שאחד מהם קיבל לא ממש מספקת.

כך, בפייסבוק ענו למשתמש בשם פול מרפי, שהציג קבלה על חיובים של מעל ל-100 דולר שאינם קשורים, כי מדובר בכשל במערכת ושאין לו מה לדאוג כי בפועל הוא מחויב רק על הפרסומות שהוא באמת הריץ. התשובה הזו הייתה אמורה להרגיע, אך עשרות התגובות שהתקבלו למענה מטעם פייסבוק הראו כי בפועל פייסבוק כן חייבה את המפרסמים גם על פרסומות שהם כלל לא הריצו. חלקם כתבו כי פנו בנושא לפייפאל, בתור הגוף שסולק את החיובים שלהם מול פייסבוק, וביקשו לבטל את החיובים הללו ואת ההתקשרות מול הרשת החברתית.

"כשל אבטחה מדהים עם נתוני האשראי שלנו!", כתב בכעס אחד המשתמשים. "חויבתי על פרסומות בווייאטנמית שאני כלל לא מבין - כל הכבוד פייסבוק!", הוסיף משתמש אחר.

אחד המשתמשים צייץ בפייסבוק כי בשיחה עם נציגת החברה בטלפון היא אמרה לו שהם מטפלים בנושא וכי כ-20 אלף אנשים נפגעו מהתקלה החמורה. עד כה פייסבוק לא הגיבה באופן רשמי לעשרות המשתמשים שהתלוננו שלמרות התגובה של החברה בנושא, הם כן חויבו.