מחוקק לאובמה: איך אתה מעז לקרוא לישראל לנהוג באיפוק?

הסנטור הרפובליקאי רנד פול: ילדים נרצחים – אנא גלו איפוק; בתי קפה ואוטובוסים מתפוצצים – אנא גלו איפוק... אבל ישראל מגלה איפוק, ולפעמים איפוק יכול לפעול נגד מי שנוקט אותו"

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

הסנטור הרפובליקאי רנד פול, יקיר פלג מסיבת התה ובעל שאיפה בלתי מוסתרת לרוץ לנשיאות ארה"ב ב-2016, יוצא בהתקפה קשה על מדיניות ממשל אובמה לנהוג בישראל ובפלסטינים ללא משוא פנים, כאילו מדובר בשתי ישויות זהות, ובמיוחד על נוהג הממשל לקרוא לישראל לנהוג באיפוק אחרי שהיא סופגת התקפות טרור נוראות, לרבות רציחתם של שלושת הנערים הישראלים ליד חברון.

במאמר אופ-אד לוחמני בביטאון השמרני "נשנל ריוויו", כותב המחוקק: "ממשל אובמה הגיב (על רציחת השלושה) בהבעת תנחומים למשפחות ולמדינת ישראל, כפי שאכן היה צריך לעשות, אך הממשל גם קרא לישראל, כפי שהוא נוהג תמיד במצבים כאלה, לנהוג באיפוק".

"כמה פעמים חייבת ישראל לשמוע זאת"? - שואל פול. "ילדים נרצחים - אנא נהגו באיפוק. בתי-קפה ואוטובוסים מתפוצצים - אנא נהגו באיפוק. ערים מופגזות במאות רקטות - אנא נהגו איפוק בעודכם קוברים את מתיכם פעם נוספת".

"אני חושב שעכשיו זה צריך להיות ברור: ישראל נוהגת באיפוק ראוי לציון", מוסיף הסנטור. "עומד לרשותה צבא בעל עליונות ברורה על השכנים הפלסטיניים, אך ישראל אינה מגיבה על איום אחרי איום שמכוונים נגדה,על פרובוקציה אחרי פרובוקציה שהיא נחשפת אליהן, באותה מידה של כוח שהיתה עשויה לשים קץ לסכסוך באזור אחת ולתמיד".

"אבל לפעמים האיפוק פועל נגד מי שנוקט אותו", כותב עוד פול. "לפעמים צריך לומר, מספיק ודי".

"ממשל אובמה מעדיף להטיף לישראל"

הסנטור מציין, שלפני שישה שבועות הוא יזם הצעת חוחק תחת הכותרת "התייצבו לצד ישראל", שתכליתה היתה להפסיק את זרימת כספיהם של משלמי המיסים בארה"ב לרשות הפלסטינית אם היא תחבור לחמאס, "אותו חמאס שאך זה רצח את שלושת הנערים הישראליים. הסיוע לרשות הוא בלתי מצפוני והוא חייב להסתיים", מדגיש פול.

הוא מציין, שיש הטוענים שהצעת החוק שלה אינה נחוצה מפני שהחוק הקיים יתיר לממשל אובמה לקצץ את הסיוע לרשות.

"אינני מאמין בכך ושום תומך של ישראל אינו צריך להאמין בכך", אומר פול. "זכרו, ממשל אובמה לא הגיב על רציחות הצעירים בקריאה להפסיק את הסיוע לפלסטינים / חמאס. במקום זאת, הוא קרא ל'איפוק'. ממשל אובמה מעדיף להטיף לישראל במקום להעניש את מבצעי הרציחות".

"אני קורא לקצץ את כל הסיוע לרשות הפלסטינית, כל סנט מהסיוע" , הוא מוסיף. "אף לא דולר אחד נוסף של משלמי המיסים צריך לזרום לחמאס או לרשות הפלסטינית כל עוד היא קשורה בחמאס".

"יש שטוענים שעמדתי נוקשה מדי, קיצונית מדי. תשובתי להם היא, כמה ילדים נוספים צריכים למות לפני שזה יהיה קביל להפסיק הזרמת הכספים לטרוריסטים... מי שמתנגד לכך ייצטרך להסביר להורי הנערים האלה מדוע ארה"ב מממנת את רוצחי הילדים שלהם".

(הכותב אינו מזכיר שעל שולחן בית-הנבחרים ועל שולחן הסנט מונחות הצעות חוק דומות, אם כי לא זהות, להתניית המשך הסיוע האמריקאי לרשות הפלסטינית בהתנתקות מחמאס, ושאישורן של הצעות חוק אלה כמעט ודאי).