40 שקל לכריך: המחירים מופקעים גם באילת ובשדה דב

שערוריית המחירים בשדות התעופה: באילת הסתכם החשבון של קפה וארבעה פרצעלים בלא פחות מ-100 שקלים ■ בשדה דב תשלמו 16 שקלים לקפוצ'ינו, 40 שקלים לכריך סלמון ו-36 שקלים "בלבד" לכריך טונה

מלונות אילת / צילום: תמר מצפי
מלונות אילת / צילום: תמר מצפי

סערת מחירי הסנדוויצ'ים והקפה בנתב"ג הגיעה בשבוע שעבר לשיא, כשבמהלך דיון מיוחד בכנסת הבטיח מנכ"ל רשות שדות התעופה לספק תשובה בנושא בתוך שבועיים. בזמן שהוא חושב על הנושא, הנה עוד נקודה למחשבה: גם בשדה דב ובנמל התעופה של אילת המחירים מופקעים.

בדוכן של הזכיין הפרטי באילת, למשל, הסתכם החשבון של קפה וארבעה פרצעלים בלא פחות מ-100 שקלים. בשדה דב, שם המפעילה היא קפה-קפה גו, תשלמו 16 שקלים לקפוצ'ינו, 40 שקלים לכריך סלמון ו-36 שקלים "בלבד" לכריך טונה.

ברשת קפה-קפה, המפעילה את "קפה-קפה גו" אומרים מצד אחד כי "מדובר ברשת נפרדת שסניפיה ממוקמים במוסדות ציבוריים"; ומצד שני כי "מאחר שעלויות התפעול גבוהות מאוד, לא ניתן להחיל עליה את מחירי רשת קפה-קפה".

לרשות שדות התעופה יש פתרון מקורי יותר: לכו לקנות במכונות. "הרשות קשובה לרחשי הלב של הציבור", נמסר מרש"ת בתגובה, "והעמידה באילת ובשדה דב מכונות לשתייה קרה במחיר של 6 שקלים, שתייה חמה במחירים של בין 6-5 שקלים, וחטיפים ב-6-3 שקלים. יש לזכור כי התייצבות הנוסעים לטיסה באילת הינה בסמוך למועד ההמראה וקיימות עוד אפשרויות במגוון מחירים זולים הן בשדה עצמו והן במרכז אילת הסמוכה".

הנוסעים מוזמנים לעשות ניסוי, וללכת עד למרכז המסחרי הקרוב ביותר לשדה דב (שכונה ל'), או לצאת מנמל התעופה באילת ולמצוא קיוסק פתוח בפחות מעשר דקות הליכה.