הדולר היציג נקבע על 3.424 ש; "סיכון גבוה לשבירה"

הדולר ממשיך להיסחר ברמות שפל של 3 שנים ■ שער האירו נחלש ל-4.675 שקלים ■ דוח התעסוקה בארה"ב פורסם והפתיע לטובה

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

הדולר היציג נקבע היום (ה') בהיחלשות קלה מול השקל בשוק המט"ח המקומי וממשיך להיסחר ברמות שפל של 3 שנים. שער המטבע האמריקני נקבע על 3.424 שקלים - רמה שלא נראתה מאז יולי 2011.

שער האירו נחלש קלות מול המטבע המקומי ל-4.674 שקלים. אתמול, נזכיר, הדולר היציג ננעל ללא שינוי ב-3.426 שקלים והאירו ירד ב-0.23% לשער יציג של 4.681 שקלים.

באירופה, חברת Markit דיווחה היום כי מדד מנהלי הרכש המשולב שלה לגוש האירו ירד ביוני לרמה של 52.8 נקודות לעומת 53.5 נקודות במאי. ה-ECB החליט היום להשאיר את גובה הריבית בגוש האירו על 0.15%. ההחלטה הייתה בהתאם לציפיות.

ובארה"ב, הפתעה אדירה: נתוני תעסוקה חזקים במיוחד פורסמו היום לחודש יוני, עם יצירת 288 אלף משרות חדשות וירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6.1% מ-6.3%. נתוני אפריל עודכנו מעלה ל-304 אלף משרות מ-217 אלף. מדובר בדוח דרמטי לכל הדעות. בשוק ציפו ליצירת 210 אלף משרות וכן על יציבות בשיעור האבטלה - 6.3%.

דוח התעסוקה מעניין בכל חודש אולם החודש הפעילים בשוק הקנו לו תשומת לב רבה יותר כך שהדוח הופך להיות דרמטי יותר. הסיבה: הנתונים המקרו-כלכליים שפורסמו לאחרונה היו די מעורבים והצביעו אף על האטה בצמיחת הכלכלה האמריקאית, וזאת בשעה שמדדי המניות טיפסו לשיא. בעוד ישנם מומחים שמזהירים ממפולת קרובה בשוק, דוח התעסוקה מאותת כי הכלכלה צוברת תאוצה.

לדברי כלכלני FXCM ישראל, "דוח התעסוקה הוא ההזדמנות האחרונה של הדולר להתאושש בתקופה הקרובה - נתוני תעסוקה חיוביים יחזקו את הדולר ודוח מאכזב שוב יציב את הדולר במגננה ואנחנו עשויים לראות שבירה שלו למול המטבעות המרכזיים, וגם מול השקל. נתוני תעסוקה חיוביים יעוררו בשוק את התקווה שהבנק הפדרלי ישקול העלאת ריבית מוקדם מהמתוכנן, ובכך יחזקו את הדולר".

לדבריהם, "עלייה מעל 3.44 שקלים לדולר תאשש את התחתית ב-3.41 ש' ועשויה לפתוח פתח לתיקון משמעותי יותר כלפי מעלה. ואולם, כל עוד אנחנו מתחת לרמה הזו הסיכון לשבירה לשפל חדש גבוה".