הפרסומות הזכורות והאהובות: בזק האהובה; מזרחי טפחות הזכורה

גיאוקרטוגרפיה: קמפיין ברנפלקס תלמה מדורג אחרון בדירוג הזכורות, אך משתלב במדד האהובות במקום הרביעי

בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של חברת התקשורת בזק, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי. בסרטונים השונים של הפרסומת נראה הפרזנטור הקבוע של החברה, גידי גוב, כשהוא יושב על כיסא בביתו ועובר במהירות למקומות שונים בעולם, ביניהם ריו דה ז'נרו, הר הקלימנג'רו באפריקה וניו זילנד. שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים ב-10% מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 19.9%.

בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של בנק מזרחי טפחות, באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן IPG. בפרסומת נראה דביר בנדק, פרזנטור הבנק, כשהוא נמצא באמצע המדבר ושואל שאלות "למה?" רבות, ולפתע נתקל באלפקה. שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים ב-30% מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 8.7%.

קמפיין זה הוא גם המושקע ביותר מבחינה תקציבית, מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, עם השקעה של כ-1.4 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). הקמפיין המושקע ביותר בשבוע שעבר היה של חברת בזק, עם סכום השקעה גבוה יותר, של כ-1.7 מיליון דולר.

פחות כסף באוויר

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין השבוע לטובה את הפרסומת של חברת תלמה למותג ברנפלקס, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, אשר הגיעה אמנם רק למקום האחרון במדד הזכירות (ייתכן שבשל השקעה נמוכה יחסית במדיה), אך התברגה למקום הרביעי במדד האהדה, ובמקביל יצרה באזז משמעותי ברשתות החברתיות.

עוד ראוי לציין, כי הפרסומת של חברת קוקה-קולה, באמצעות קבוצת דחף, נכנסה למדד למרות שלא שודרה כלל במהלך השבוע החולף.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע נמוך במעט ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 566 (לעומת 578 בשבוע שעבר). גם סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים נמוך מזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-45.1 מיליון דולר (לעומת כ-46.7 מיליון דולר שהושקעו בשבוע שעבר).

אהובה
 אהובה