פלוג: "תוכנית מע"מ 0% תלבה עליית מחירי הדירות"

עם זאת, נגידת בנק ישראל תומכת בעמדת שר האוצר בעניין הגבלת שכר הבכירים - ואף מפתיעה: "הנורמות ששר האוצר מציע להחיל על התגמול במגזר הפיננסי צריכות להיות רחבות, ולחול על כל החברות הציבוריות"

קרנית פלוג / צילום: איל יצהר
קרנית פלוג / צילום: איל יצהר

"תכנית מע"מ אפס תלבה עליית מחירי הדיור ותגביר את הביקושים. הכלי היעיל ביותר להורדת מחירי הדיור הוא הגדלת היצע הדירות". כך אמרה היום (ב') נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, במסרת סקירה כלכלית לחברי ועדת הכספים.

ההתבטאות של פלוג היא בבחינת התנגשות חזיתית עם עמדתו של שר האוצר, יאיר לפיד, שמוביל את תוכנית מע"מ אפס בקניית דירה ראשונה עד 1.6 מיליון שקל, ומשוכנע כי תוכנית זו תתרום תרומה מכרעת לירידת מחירי הדירות.

פלוג התבטאה היום לראשונה גם בנושא התוכנית להגבלת שכר בכירים במערכת הפיננסית, שמוביל לפיד. "הנורמות ששר האוצר מציע להחיל על התגמול במגזר הפיננסי צריכות להיות רחבות, ולחול על כל החברות הציבוריות", אמרה הנגידה.

לפיד מקדם הצעה שמטרתה להביא להפחתה בשכר הבכירים הגופים הפיננסים. לפי הצעה זו, כל שכר שהוא מעל ל-3.5 מיליון שקל לא יוכר לצרכי מס עבור התאגיד המשלם אותו. לפיד, שמוביל את המאבק בשכר הבכירים במגזר הפיננסי, כבר החל לקצור פירות, לאחר שתוכנית התגמול של מנכ"ל הפניקס אייל לפידות קוצצה בחצי, ולאחר שביטוח ישיר הודיעה שתתאים עצמה למגבלה החדשה, עוד בטרם שזו אושרה.