מתעניינים בתזונה ורוח? אתם עשויים ליהנות ב"עיגול הפנימי"

שמונים שנים חלפו מיום שנוסד מושב עין עירון, מושב קטן בפאתי פרדס חנה-כרכור, וחגיגות יום ההולדת עוררו את התיירנים במקום לצאת מגבולותיו ולהיפתח לעולם

איריס מעבירה תרגיל בדמיון מודרך / צילום: אורלי גנוסר

שמונים שנים חלפו מיום שנוסד מושב עין עירון, מושב קטן בפאתי פרדס חנה-כרכור, וחגיגות יום ההולדת, יחד עם הקיץ שהפציע, עוררו את התיירנים במקום לצאת מגבולותיו ולהיפתח לעולם.

העולם מצדו מוכן להיפתח בחזרה, ובשלב ראשון לברר איפה זה בכלל עין עירון. השם מרמז על כך שהוא נמצא ליד נחל עירון ולפתחו של ואדי עירון, הלוא הוא ואדי עארה.

המיקום אולי נשמע לא ממש אטרקטיבי, אבל מתברר שהוא כן. ראשית, הקרבה למרכז הארץ אינה דורשת התארגנות מייגעת ונסיעה מפרכת בפקקים. שנית, זהו מושב כפרי חקלאי, ששומר על צביונו ועל תומתו, ומרחבים שכאלה אינם שכיחים עוד בארץ.

המתחם שהקימו איריס ורמי סמסון בחלקת ביתם במושב יוצר מיקרוקוסמוס שברגע שנכנסים אליו שוכחים היכן נמצאים. לצד ביתם הקימו וילת אירוח שמכוונת למשפחות ולחבורות קטנות וצימר זוגי/משפחתי (עד שני ילדים). היחידות מעוצבות בחן ומאוד פונקציונליות. לכל אחת גן רחב ידיים ויפהפה. לווילה בריכה צמודה וגינת תבלינים עם פינות ישיבה וכמה מתקני משחקים, ולצימר יש ג'קוזי חיצוני, מדשאה רחבה ובריכה נפרדת שצופה לשדות.

אבל מה שמעניין הוא הקונספט. בני הזוג מגיעים מעולם הרוח, וזה ניכר בצנעתם ובשלוותם. איריס עוסקת בדמיון מודרך, במדיטציה ובחשיבה חיובית. רמי הוא מטפל המשתמש גם בצמחי מרפאה. הם ביקשו לגוון את האירוח השגרתי ולתת לו ערך מוסף, ולכן הם מציעים אירוח עם תוכן. בתוכנית הנופש שבנו (מינימום שני לילות) הם שזרו שתי סדנאות מעולמות הבריאות, הספורט, התזונה ועוד.

לשם כך גייסו בני משפחה ושכנים, אנשי מקצוע - איש איש בתחומו, שייצקו לסדנאות תוכן, וגם יהפכו אותן לחוויה לכל המשפחה, לקבוצת החברים ואפילו לזוג. איריס ורמי יעבירו סדנאות בתחומי התמחותם: דמיון מודרך/מדיטציה וצמחי מרפא/עיסויים. איילה פישביין, תזונאית, תעסוק בתזונה בריאה ובהדרכה (למעוניינים) להתמודדות עם קשיים בריאותיים, רצון לשנות את התפריט בבית וכדומה. ניתן להזמין גם סדנת בישול בריא.

על הצד הגופני-ספורטיבי ממונה עופר קיס, פיזיולוג נמרץ, שטוען שהוא זה שנותן את הפוש האחרון כשעושים שינוי בבריאות. עופר מציע שיחה, הרצאה או הפעלה - כבקשתכם. הוא יכול לאבחן חסרים אורתופדיים, לייעץ תרגול ולהדריך את האורחים, או לקיים הפעלות משותפות למבוגרים ולילדים.

אז איך בוחרים? מאוד פשוט. כל מתארח מקבל מראש "טופס איכות חיים", ומסמן את הסדנאות המעניינות אותו. כדי להבין במה דברים אמורים יצאנו למדשאה לחוות דמיון מודרך עם איריס. השתרענו על מחצלת גדולה ואיריס הנחתה אותנו לעוף עם הגוף ועם הדמיון. עם רמי הרחבנו ידע בעולם הצמחים. הוא הביא מלוא הטנא צמחי מרפא וסיפר על סגולותיהם ועל שימושיהם, וזה היה מרתק (1,000 שקלים ללילה בצימר, 3,000 שקלים בווילה, עד 8 אנשים, טל' 054-7500981).

האירוח כולל ארוחת בוקר, אבל במושב הוקמו שני מיזמי אוכל טבעוני שאפשר להזמין. אנחנו טעמנו מאפים, סלטים עשירים, ממרחים, לחמים ואפילו קינוחים בריאים מעשה ידיהם של רותם קלמר (Veggie Box, טל' 054-5862126) ויפעת ברק (אדונית התבלינים, טל' 052-4572446). לצד אוכל מעניין, לגמנו ליקר פסיפלורה שמייצר שי פישביין, המכונה "איש הפסיפלורה".

שי עסק בחינוך וחזר לחקלאות, והליקר הטעים (ושופע האלכוהול) שלו זכה במדליית זהב בתחרות טרה-וינו, ומוגש במלון המלך דוד (50-80 שקלים, טל' 052-7543000). יונתן דוידוביץ' מייצר שמן זית מזן ברנע וגם ריבות מפרי גנו (טל' 050-7466229). במושב נמצא גם מרכז המבקרים לבנדר, שמייצר מוצרי טיפוח טבעיים ואקולוגיים ומציע טיפולים, סדנאות, הרצאות וסיורים (טל' 077-2127172).

כדאי לצאת גם אל "הגבעה" - גבעה טבעית שהפכה לגן קהילתי, שבו שתלו התושבים מעצי ארץ ישראל. יש בה פינות ישיבה ואוויר נעים לעת ערב. כדאי גם לקפוץ לעין ארובות, שמורת טבע קטנה המשמרת בית גידול לח, שבו חי טריטון הפסים המצוי בסכנת הכחדה.

במקום יש שני מעיינות שמימיהם זורמים לשתי בריכות, ולרוב הם חרבים בקיץ, אבל הצמחייה סביב שופעת ומזמינה. תאנה ענקית סוככת ומצלה, כך שאפשר להתפרקד במקום בשלווה גדולה.