סאני נותרה ללא מנכ"ל ודירקטורים, ועם חוב של 270 מיליון שקל

בעקבות התפטרות כל חברי הדירקטוריון בחברה שבראש הפירמידה של בן דב, לרבות היו"ר עצמו, הודיעה סאני על השעיית המסחר בני"ע שלה

אילן בן דב, השיא את בנו תום / צילום: רוני שיצר
אילן בן דב, השיא את בנו תום / צילום: רוני שיצר

מה נותר מסאני , החברה שעמדה בראש הפירמידה שבאמצעותה החזיק אילן בן דב בחברת הסלולר פרטנר? התשובה היא בעיקר חובות למחזיקי האג"ח, כ-270 מיליון שקל. לאחר שמנכ"ל החברה, יהל שחר, התפטר בסוף יוני, נשארת כעת החברה חדלת הפירעון גם בלי דירקטוריון. היום הודיעה סאני, כי בעקבות התפטרות כל חברי הדירקטוריון הושעה המסחר בני"ע שלה.

אתמול התפטרו מהדירקטוריון שני הדירקטורים החיצוניים, שמעון הייבלום ואתי לבני. בעקבותיהם הודיע על התפטרות גם היו"ר, בן דב. מוקדם יותר השבוע התפטר בן דב גם מתפקידו כדירקטור בחברה הבת, סקיילקס, שבה כיהן כיו"ר עד שהודח לאחרונה ונותר דירקטור.

בן דב נימק את ההתפטרות מסקיילקס בסיבות מצפוניות. ההתפטרות מסאני מוסברת בדיווח שלפיו "הודעת התפטרותם מהיום של הדירקטורים החיצוניים, בצירוף מכתב תשובת הנאמן שנשלח היום - שבו מביעים נציגי בעלי החוב את התנגדותם לקחת חלק פעיל בניהול עסקי החברה לרבות (אך לא רק) מינוי נציגים מטעמם בדירקטוריון החברה - אינם מאפשרים להמשיך להגן כנדרש על זכויותיה ולתפקד כדירקטור בחברה".

רק הסמנכ"ל נשאר

בדיווח לקוני נוסף לבורסה מעדכנת סאני, כי "החברה מבקשת להודיע כי בעקבות התפטרותם של שמעון הייבלום, אתי לבני ואילן בן דב, בתוקף מיידי ליום דיווח זה, לא נותרו דירקטורים מכהנים בחברה".

נכון להיום, ברשימת מנהלי החברה נמצאים רק סמנכ"ל הכספים לוי שטרסלר, אשר מונה לתפקידו לפני שלושה ימים, לאחר ההתפטרות של סמנכ"לית הכספים הקודמת גלית אלקלעי-דוד, וחשב החברה אלי נח.

לפני כמה ימים העריכו בסאני שלהמשך פעילות היא זקוקה ל-100 אלף שקל לחודש - כדי לגייס מנכ"ל חדש, דח"צ וסמנכ"ל כספים, וכן לצורך שירותי מחשב ותקשורת בסיסיים, וחשבות. אלא שמדוח שמסרה לנאמן מחזיקי האג"ח עולה, כי בקופתה נשארו רק 55 אלף שקל, שמיועדים לתשלום לרואי החשבון, כדי שאלה יערכו את דוחותיה הכספיים.

עד עתה העמיד בן דב מדי חודש 45 אלף שקל לחברה, בתנאי שמחזיקי האג"ח לא ינקטו נגדה הליכי חדלות פירעון. כעת צפויה גם ההזרמה הזו להיעצר, והחברה ביקשה ממחזיקי האג"ח כי יקצו לה מקורות כספיים לשלושה חודשי פעילות, מתוך כספים המופקדים כבטוחה ומשועבדים לטובת מחזיקי איגרות החוב על שם הנאמן. על רקע זה כתבה החברה לנאמן, כי "אין ולא ייוותרו בחשבונות החברה מקורות נזילים שיאפשרו לה להמשיך התנהלות מינימלית כנדרש בחברה ציבורית". נזכיר כי לחברה הבת של סאני, סקיילקס, חובות אג"ח של כ-900 מיליון שקל וגם היא נמצאת כיום במצב של חדלות פירעון.