אופס, טעות: ההפסד השנתי של הפטרוכימיים גדל ב-53 מ' ש'

החברה תפרסם דוחות חדשים בגלל רישום שגוי של שווי החזקותיה בבזן

דייויד פדרמן / צלם: מינהלת הליגה
דייויד פדרמן / צלם: מינהלת הליגה

חברת ההשקעות הכושלת פטרוכימיים, בשליטת דיויד פדרמן, יעקב גוטנשטיין ואלכס פסל, דיווחה היום לבורסה כי תציג מחדש את דוחותיה לשנת 2013, וזאת בשל "טעות מהותית בסכום ההשקעה בחברה כלולה - בזן".

בדוחות הכספיים לרבעון הראשון הציגה הפטרוכימיים "טעות לא מהותית" לטענתה, שלפיה השקעתה בבית הזיקוק בחיפה (הפטרוכימיים מחזיקה כ-30% ממניות בזן) נכון לסוף השנה שעברה "רשומה בערך העולה על הרף התחתון שנקבע בעבודת בחינת ירידת ערך ההשקעה בבזן בספרי החברה (שערך משרד יצחק סוארי ושצורפה לדוחות 2013), בסכום של 53 מיליון שקל".

באותו זמן טענה החברה כי טעות זו אינה מהותית, אך ברשות ני"ע חשבו אחרת, ואילצו את פטרוכימיים להציג טעות זו כמהותית, וככזו שתגרור כאמור את הצגת הדוחות השנתיים של 2013 מחדש.

בהתאם הציגה החברה כבר בדיווח הנוכחי את השפעת ההצגה מחדש על סעיפי דוח רווח והפסד לשנת 2013.

כך למשל, בעוד שהחברה דיווחה על הפסד של כ-271 מיליון שקל מהשקעתה בבזן, כעת, לאחר ההצגה מחדש, עלה ההפסד ב-19.5% ל-324 מיליון שקל. בהתאם גם גדל ההפסד לבעלי המניות ב-6% ל-864 מיליון שקל. הדבר השפיע גם על הדיווח על מצבה הכספי של החברה, וכך גדל הגירעון בהון העצמי בכ-10% ל-604 מיליון שקל.

פטרוכימיים, הנסחרת בשווי זניח של פחות מ-20 מיליון שקל, היא חברה חדלת פירעון הנמצאת בישורת האחרונה לקראת הסדר חוב בהיקף של 2 מיליארד שקל, עיקרו למחזיקי האג"ח.

בסוף החודש הנוכחי יצביעו מחזיקי האג"ח על מתווה ההסדר, שעיקרו דחיית החוב בכשלוש שנים ודילול בעלי השליטה לכ-50% ממניות החברה, זאת על אף תרומתם הכספית הזניחה להסדר.