ביהמ"ש: משלמים ריבית מופרזת לכביש 6? פנו למשרד התחבורה

דחה בקשה לתביעה ייצוגית בסך 325 מיליון שקל נגד חברת דרך ארץ בטענה לגביית יתר של הוצאות גבייה

צרכנים שחשים מתוסכלים מריבית מופרזת שגובה מהם חברת דרך ארץ, המפעילה את כביש 6, עבור נסיעות שביצעו ולא שילמו את האגרה במועד - יוכלו לנסות ולתקן את התקנות שהותקנו לפני 15 שנה ושמי שאמון עליהן הוא משרד התחבורה, זאת במקום לנסות ולתקן את המעוות מול כביש 6 - כך עולה מהחלטה של בית המשפט שדחה בקשה להכרה בתביעה ייצוגית נגד כביש 6.

בבקשה להכיר בתביעה כייצוגית נטען כי דרך ארץ, המפעילה את כביש 6, גבתה מהציבור סכומי-עתק עבור הוצאות גבייה, בעוד שבפועל הוצאות האכיפה של החברה היו נמוכים משמעותית.

התביעה דרשה להשיב את הפערים בהוצאות האכיפה, בין אלה שנגבו מהציבור ובין אלה שהוציאה דרך ארץ בפועל. סכום התביעה הוערך ב-325 מיליון שקל, כשהוא מתייחס לכלל הנהגים מהם נגבו דמי אכיפה בגין תשלומים שלא שולמו במועד.

מפעילת כביש 6 טענה להגנתה כי היא פועלת בהתאם לתקנות שהותקנו על-ידי הממשלה. בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את הטענה.

השופט רם וינוגרד הסביר כי את טענת הצרכנים יש להפנות לרשות המוסמכת, קרי משרד התחבורה, כאשר הצרכן יוכל לממש את זכותו גם בבג"ץ. "בהליך מעין זה תוכל הרשות לשטוח את טענותיה במלואן, הן בנוגע לדרך שבה הותקנו התקנות והן בנוגע להתנהלותה במסגרתן במרוצת 15 השנים שהן עומדות בתוקף".

במילים אחרות, בית המשפט שולח את ציבור הצרכנים, שחשים כי הם משלמים ריבית מופרזת לכביש 6 בגין אי-תשלום חשבוניות בזמן - להלין על התקנות מול משרד התחבורה.

דרך ארץ יוצגה בהליך באמצעות עורכי הדין יובל גרייבסקי ועמית דר ממשרד יהודה רוה ושות' וכן עורכי הדין צבי אגמון ועינת שרקי ממשרד אגמון ושות'. (ת"צ 40779-05-12).