נתיבי ההמראות והנחיתות בנתב"ג שונו עקב המצב הביטחוני

במקום המראות מכיוון מזרח למערב, ההמראות הן בכיוון ההפוך ■ ברש"ת מציינים לשבח את חברות התעופה הזרות, שלמרות הטילים ממשיכות לטוס לישראל וממנה כרגיל, ולמעט טיסה אחת של אייר פראנס, עד כה לא בוטלה אף טיסה

רשות שדות התעופה (רש"ת) מדווחת כי עקב "צוק איתן" וצמצום המסדרון האווירי האזרחי, נתיבי ההמראות והנחיתות בנתב"ג פועלים במתכונת שונה.

כלומר, במקום המראות מכיוון מזרח למערב בימים כתיקונם, ההמראות הן כיום בכיוון ההפוך: ממערב למזרח על מסלול 08; ואילו הנחיתות הן מכיוון צפון לכיוון דרום על מסלול 21 החדש, שהושק רק באחרונה ועורר את זעמם של יישובים רבים שנכנסו למעגל רעש המטוסים.

ברש"ת מציינים לשבח את חברות התעופה הזרות, שלמרות הטילים והיירוטים ממשיכות לטוס לישראל וממנה כרגיל, ולמעט טיסה אחת של אייר פראנס שבוטלה לפני כיומיים - עד כה לא בוטלה אף טיסה.

עם זאת, על רקע המצב הביטחוני חברות התעופה הזרות קיבלו החלטה לנחות בנתב"ג ולהמריא מיד, מבלי להתעכב או לשכן את צוותי האוויר שלהם. עובדה זו גורמת לעומס בשדה שגורם לעיכובים בלוח הטיסות. ברש"ת טוענים כי מדובר בעיכובים של לא יותר מחצי שעה-שעה.

כמו כן, חברות התעופה הזרות התבקשו לטוס לישראל עם כמות דלק גדולה יותר מברגיל, כיוון שטיסות מעוכבות באוויר בזמן "צבע אדום" ואינן מורשות לנחות עד אשר האזעקה מפסיקה.

כל זה קורה בעונה העמוסה ביותר בנתב"ג. היום (ה') צפויות 403 טיסות יוצאות ונכנסות עם כ-63 אלף נוסעים שיעברו בנתב"ג.