גוגל ונצ'רס מקימה קרן שתשקיע גם בסטארט-אפים ישראלים

קרן ההשקעות של גוגל תשקיע עד 100 מיליון דולר במיזמים וסטארט-אפים מרחבי אירופה

גוגל google / צלם: רויטרס
גוגל google / צלם: רויטרס

חמש שנים אחרי שהשיקה את קרן ההשקעות שלה, Google Ventures, ענקית האינטרנט הודיעה אמש (ד') כי היא משיקה קרן דומה גם באירופה. החברה הודיעה על השקת קרן השקעות בהיקף של 100 מיליון דולר שתשקיע במיזמים וסטארט-אפים מרחבי אירופה.

גוגל אמנם לא התייחסה ישירות לישראל בהודעתה, שכן אינה ממוקמת גיאוגרפית באירופה, אך ל"גלובס" נודע כי הקרן עשויה לשמש את גוגל גם להשקעות בסטארט-אפים מקומיים, במידה ויהיו כאלה שרלבנטיים עבורה.

"כדי לעזור ולתמוך בדור הבא של היזמים האירופאיים, אנחנו מכריזים על הקרן החדשה", כתב אתמול ביל מאריס, שותף מנהל בגוגל ונצ'רס, בבלוג הרשמי של החברה. "המטרה פשוטה: אנחנו רוצים להשקיע ברעיונות הטובים ביותר של היזמים הטובים ביותר באירופה ולעזור להם להפוך את הרעיונות למציאות".

לדברי מאריס, "כשהשקנו את גוגל ונצ'רס ב-2009, רצינו להביא סוג אחר של קרן השקעות. חמש שנים מאוחר יותר, אנחנו עובדים עם יותר מ-250 חברות פורטפוליו ופותרים אתגרים במגוון רחב של תעשיות".

מאריס התייחס לחדשנות האירופאית ואמר כי "אנחנו מאמינים בפוטנציאל האדיר של סצנת הסטארט-אפים באירופה. ראינו חברות חדשות צומחות ממקומות כמו לונדון, פריז וברלין ומדינות האזור הנורדי עם שמות כמו Spotify, SoundCloud ואחרים".

על-פי דיווח ב"פייננשל טיימס", הצוות שינהל את הקרן האירופאית החדשה כולל בין היתר את איזי וידרה, מנהל גוגל קמפוס בלונדון ובכיר בגוגל; המשקיע הסדרתי הבריטי פיטר ריד; וכן את אמ.ג'י סיגלר, לשעבר כתב בבלוג הטכנולוגיה טק קראנץ', שהיה שותף כללי בקרן ההשקעות של עורכו מייקל ארינגטון CrunchFund ומ-2013 הוא שותף כללי בגוגל ונצ'רס האמריקאית.

הקרן האמריקאית של גוגל ונצ'רס השקיעה עד היום בסטארט-אפים דוגמת Uber, Nest (אותה רכשה לבסוף גוגל), Parse (נרכשה על-ידי פייסבוק), הרשת החברתית Secret ועוד.