בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות לאחר 5 ימים של ירידות

הבורסות המובילות באירופה עלו במהלך היום עד 0.4%, אך ננעלו בעליות של 0.1% עד 0.3% ■ בורסת פורטוגל התאוששה לאחר שנפלה אתמול על רקע חששות מקריסת הבנק השני בגודלו במדינה ■ נעילה מעורבת באסיה - הונג קונג סיימה ללא שינוי, יפן ירדה, שנגחאי עלתה

אסיה סטוק / צלם: בלומברג
אסיה סטוק / צלם: בלומברג

בורסות אירופה נסחרו היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, בעליות שערים של עד 0.4%, על רקע הנעילה המעורבת בבורסות אסיה מוקדם יותר ועל רקע מגמה חיובית בחוזים העתידיים בוול סטריט. הבורסות באירופה קטעו רצף של חמישה ימי ירידות כשמניות הבנקים התאוששו והובילו את העליות.

אתמול באירופה ובוול סטריט נרשמו ירידות שערים על רקע החששות מנפילת בנק גדול בפורטוגל - הבנק השני בגודלו במדינה - Banco Espirito Santo. המסחר במניית Banco Espirito Santo הופסק אתמול בליסבון לאחר שמנייתו צנחה ב-17%. הבנק החמיץ את התשלום האחרון בגין האג"ח שלו ללקוחות. בעקבות זאת, בורסת פורטוגל סגרה אתמול ברמת שפל מאז אוקטובר והיום היא התאוששה. גם המסחר במניה חודש והיא תיקנה למעלה.

עוד בנקים באירופה התאוששו היום מהנפילות של אתמול. נציין את Banca Popolare di Milano Scarl (סימול PMI באיטליה) ואת Banco Popular Español בספרד.

מניית Imperial Tobacco Group Plc זינקה בלונדון על רקע מגעים של חברת הטבק לרכישת חטיבות מ-Reynolds American ו-rillard האמריקניות.

נעילה מעורבת באסיה

בורסות אסיה ננעלו היום (ו') במגמה מעורבת שבין עלייה של 0.4% בשנגחאי לירידה של 0.3% ביפן. בורסת הונג קונג ננעלה ללא שינוי. זאת, בהמשך לנעילה השלילית אמש בוול סטריט.

המדד האזורי באסיה רשם תשואה שבועית שלילית לראשונה מאז 9 במאי, ה-MSCI אסיה פסיפיק ירד ב-0.4% בטוקיו ותשואות האג"ח זינקו ורשמו זינוק שבועי החד מזה 4 חודשים. יותר מטריליון דולר נמחקו מהמניות הגלובליות מאז השיא שנרשם ב-9 ביולי וזאת על רקע חששות כי הפדרל ריזרב יעלה ריבית לראשונה מאז 2006.

בשבוע הבא יו"רית הפד' ג'נט ילן תישא דברים בסנאט ותסביר את המדיניות שפורסמה השבוע במסגרת הפרוטוקולים - ועיקרה יציאה מההקלה המוניטרית בחודש אוקטובר והפסקת רכישות האג"ח. בנוגע להעלאת ריבית ראשונה לא דובר בישיבת השוק הפתוח ולפי הערכות היא צפויה לעלות לראשונה ב-2015.

"החשש מקריסת הבנק בפורטוגל ממחיש את הדאגות שעדיין קיימות לגבי משברי החוב באירופה", אמר כריס גרין מ-First NZ Capital. "בינתיים השוק די אדיש וזו תאונה שממתינה להתרחש. אמנם אין בחששות האלה די כדי לעורר שינוי מגמה בשווקים, אבל זה בהחלט מדאיג", לדבריו.

בוול סטריט המדדים ננעלו אמש בירידות של עד 0.4%, בעוד החוזים העתידיים על הזהב, שנחשב לנכס מקלט, רשמו עליות ביום השני ברציפות. גם היום החוזים על הזהב נסחרים בעלייה תמורת 1,337.36 דולר לאונקיה - והם בדרך לרשום תשואה שבועית חיובית שישית ברציפות, הרצף הארוך מאז חודש מארס.

בארה"ב פורסם אתמול כי תביעות האבטלה ירדו ב-11 אלף ל-304 אלף למרות צפי לעלייה. המלאים הסיטונאיים עלו בחודש מאי בשיעור של 0.5%, בעוד המכירות עלו ב-0.7%.

מניית Fast Retailing , קמעונאית הביגוד בעלת המשקל הרב ביותר במדד הניקיי היפני, ירדה היום במסחר לאחר שחתכה את תחזית הרווח שלה לשנת 2014 בפעם השנייה בשנה הפיסקלית הנוכחית.

מניית Infosys עלתה במסחר בהודו לאחר שחברת התוכנה השניה בגודלה במדינה צמצמה הוצאות ורשמה רווח רבעוני שעקף את תחזיות האנליסטים.