המופע של ניל יאנג בוטל - רוכשי הכרטיסים יקבלו החזר מלא

(עדכון) - ממשרד ההפקות של שוקי וייס נמסר כי בימים הקרובים יפורסם הליך ההחזר, שייעשה באמצעות המשרדים שמהם נרכשו הכרטיסים

ניל יאנג / צילום: רויטרס
ניל יאנג / צילום: רויטרס

המופע של זמר הרוק ניל יאנג, שהיה מתוכנן להיערך ביום חמישי הקרוב, בוטל בעקבות מבצע "צוק איתן".

קוני הכרטיסים להופעה של ניל יאנג בארץ יקבלו החזר כספי מלא, כמו במקרים דומים בעבר, כאשר היה הביטול ביוזמת האמן, אז מוחזר התשלום לרוכשים עד לשקל האחרון.

ההפקה נושאת בלא מעט הפסדים לאחר שכבר ספגה הוצאות פרסום, תשלומים ראשונים לספקים ועוד - במיוחד בהתחשב בעובדה שעל רקע המצב הרגיש, אף חברת ביטוח לא מוכנה לבטח מופעים בסדר גודל כזה.

ממשרד ההפקות של שוקי וייס נמסר כי בימים הקרובים יפורסם הליך ההחזר, שייעשה באמצעות המשרדים שמהם נרכשו הכרטיסים.

"מציאות קיצונית"

בראיון ל"גלובס" בשבוע שעבר אמר וייס כי "אני חושב שמי שעוסק בתחום הזה בארץ הוא די מזוכיסט".

- איך עובדים במצב נפיץ כל-כך? רק לפני שבועיים רקדנו עם מיק ג'אגר, ועכשיו הכול התהפך.

"בפגישות במשך שנים עם קולגות בחו"ל אנחנו מגיעים בכל פעם מחדש למסקנה שאנחנו לא מתעסקים בדיוק באותו תחום. אצלנו המציאות כולה קיצונית. זה יכול להגיע לשאלה אם במקרה שיש 3 הרוגים בערב אנחנו מקיימים את המופע, ואם נהרגו חמישה לא מקיימים את המופע", הוא נותן דוגמה מהחיים.

"אנחנו הופכים ליותר משופשפים וקהי-רגש. אני לא אומר את זה בגאווה אלא בצער. הייתי רוצה שנהיה יותר מיינדד. וגם הממשלה צריכה לחשוב על המקום החשוב של תרבות ולתמוך. אנחנו רוצים לעודד, שיבואו יותר אמנים מחו"ל, ובמקום זה למעלה מ-40% מעלויות הכרטיסים עוברות למסים. גם חסרה לנו תמיכה בתרבות, וגם מכבידים עלינו את היד במסים".

- ובמקרה שמופע מתבטל מסיבות ביטחוניות, יש לך הפסדי-עתק.

"מיליונים".

- אתה לא מקבל פיצוי כמו עסק שנפגע במלחמה, בתיירות או בחקלאות למשל?

"לצערי, המדינה לא מספקת ביטוח במקרה של מלחמה או טרור, וחברות זרות לא מבטחות את ישראל, כי אנחנו אזור סכנה. במלחמת לבנון השנייה המופע של דפש מוד בוטל ברגע האחרון, יומיים לפני המועד, כשכל הבמה והציוד כבר עמדו. שילמנו לכל הספקים, החזרנו כסף על 50 אלף כרטיסים, ושילמנו הוצאות שנגרמו ללהקה".

בכל מופע כזה המפיק משקיע סכום השווה להקמת מפעל לא קטן. במקרה של הרולינג סטונס זה מגיע לעשרות מיליוני שקלים.

"אני עוסק באמנות כבר 35 שנה. זה חיידק שבוער, בנו ודווקא מפני שכל-כך קשה כאן - כשיוצאים דברים טובים, ההנאה שלנו עוד יותר גדולה. אנחנו שוק קטן ולא נחשב מבחינה כמותית-כלכלית, אבל עם אינסוף גירויים.

"האמנים אוהבים לבוא לכאן. הקהל הישראלי נחשב בעולם לקהל מבין, חם ואנרגטי במפגש עם האמנים. מיק ג'אגר יצא ואמר שזה היה אחד המופעים הטובים במסע שלהם. כריס קורנל מסאונד גארדן ביקר פה כבר פעם שלישית ב-3 שנים - מיוזמתו הוא חוזר".

- ואחרי הסלמה כזו יהיה להם יותר קשה לבוא לכאן?

"האמנים לא ממש מתעסקים בפוליטיקה. לכן הם בחרו להיות אמנים, אגב. מי שכן עוקב אחרי המצב הם הסוכנים שלהם, ולמזלי עם אלה יש לי מערכת יחסים של עשרות שנים. הם יודעים שהתלקחות היום בעזה יכולה להיעלם מחר. אנחנו מנהלים היום דו-שיח על קיץ 2015 - כך שאין בעיה".