כץ: לחייב עובדי מדינה לטוס בחברות התעופה הישראליות

שר התחבורה הודיע כי יפעל לחייב עובדי מדינה לטוס "כחול-לבן", וזאת כדי לצמצם את הנזק הכלכלי שנגרם לאל-על, ישראייר וארקיע על רקע מבצע "צוק איתן"

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

לטוס כחול-לבן: שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע כי יפעל לחייב עובדי מדינה לטוס "כחול-לבן", וזאת על מנת לצמצם את הנזק הכלכלי שנגרם לחברות התעופה הישראליות על רקע מבצע "צוק איתן".

הודעת השר כץ - לחייב עובדי מדינה לטוס עם אל-על, ישראייר וארקיע לפחות עד סוף השנה (2014) - באה אחרי פגישת חירום שהתקיימה אתמול (ב'), בהשתתפות נציגי חברות התעופה הישראליות ומנכ"לי משרדי התחבורה (עוזי יצחקי) והתיירות (אמיר הלוי), לצורך אומדן הנזק שנגרם להן ועל גיבוש דרכי סיוע.

"חיוב עובדי המדינה הטסים לחו"ל לטוס באחת מחברות התעופה הישראליות תאפשר לצמצם את נזקיהן הכלכליים ותקל עליהן את ההתמודדות עם המשבר הצפוי בענף", אמר השר.

על-פי משרד התחבורה, מנהלי חברות התעופה הישראליות טענו בישיבה אתמול כי החברות סופגות נזקים כלכליים כבדים עקב ביטולי טיסות בתעופה הבינלאומית והפנים-ארצית כתוצאה מהמצב הביטחוני. בארקיע ובישראייר טוענים לפגיעה גם עקב סגירת שדה התעופה שדה דב ברמת-אביב והעתקת פעילותן לנתב"ג.

עוד טענו הנציגים כי אין ביכולתם לאמוד בשלב זה את היקף הנזק הכספי המדויק, אך להערכתם מדובר באובדן הכנסות והפסדים עתידיים בהיקף ניכר.

עוד הוסיפו הנציגים כי המשבר הצפוי בענף התיירות והתעופה צפוי להיות עמוק, ובימים האחרונים נרשמו ביטולים בהזמנות טיסות ליעדים רבים, ובחלק מהמדינות אף פורסמו אזהרות מסע חמורות לישראל הפוגעות אף הן.

עוד הם טענו כי התמשכות הלחימה עלולה לפגוע גם בעונת השיא של החגים.