חברות ההיי-טק הישראליות גייסו 930 מיליון דולר ברבעון השני

חברת המחקר IVC: מדובר בסכום בגיוס הרבעוני הגבוה ביותר מאז שנת 2000 ■ זוהי צמיחה של 109% לעומת הרבעון המקביל ושל 30% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה

הון סיכון מנהל ניהול סטארט-אפ  סטארט אפ  הון סיכון הייטק היי טק שבבים צ`יפ / צלם: save as
הון סיכון מנהל ניהול סטארט-אפ סטארט אפ הון סיכון הייטק היי טק שבבים צ`יפ / צלם: save as

930 מיליון דולר - זהו היקף הגיוסים של חברות היי-טק ישראליות במהלך הרבעון השני של 2014. מדובר בהיקף הגיוס הרבעוני הגבוה ביותר לסקטור ההיי-טק הישראלי מאז שנת 2000 - כך לפי סקר שפירסמה היום חברת המחקר IVC.

לעומת הרבעון הקודם (רבעון ראשון של 2014), מדובר בצמיחה של 30%, ולעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, מדובר בצמיחה של לא פחות מ-109%.

השקעה יוצאת דופן מטה את המספרים כלפי מעלה - 135 מיליון דולר שהושקעו בחברת Landa Digital Printing של בני לנדא, על ידי קבוצת ALTANA הגרמנית, אולם אפילו בנטרול העסקה הזו, היקף הגיוסים עומד על 795 מיליון דולר, 18% מעל הרבעון הקודם ו-78% יותר מהרבעון המקביל.

הסכום הממוצע לסבב גיוס ברבעון היה 5.3 מיליון דולר, לעומת 4.2 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-3.2 ברבעון המקביל. בנטרול עסקת לנדא, עדיין מדובר ב-4.57 מיליון דולר, כלומר סכום עסקה ממוצע גבוה מברבעון הקודם וברבעון המקביל.

מבחינת השקעות הון הסיכון, הן תרמו רק כ-62% מההון שגוייס, כ-572 מיליון דולר. הסכום גבוה יחסית לממוצע מתחילת 2013 (שעומד על 444 מיליון דולר), אך חלקן היחסי של קרנות הון הסיכון מתוך כלל העסקאות, ירד (הוא עומד בממוצע על 77%, בחמש השנים האחרונות).

ברבעונים הנוכחי והקודם גם יחד, גייסו 335 חברות סטארט-אפ ישראליות כ-1.6 מיליארד דולר, גידול של 81% לעומת מחצית השנה הראשונה של 2013. הייתה זו המחזית החזקה ביותר מבחינת גיוסי הון בכל ההיסטוריה של ההייטק הישראלי, מאז החלה מדידתה.

עופר סלע, שותף בקבוצת סומך חייקין KPMG שערכה את הדו"ח יחד עם מאגר המידע IVC, אמר כי: "חברות היי-טק בוגרות ממשיכות לגייס הון משמעותי. בעוד בעבר המסלול של מכירת החברה נראה כמסלול האקזיט האופטימלי, היום גם הנפקה בנאסד"ק היא אפיק סביר לחברה מגובה הון סיכון".

גיוסי ההון של חברות היי?טק ישראליות
 גיוסי ההון של חברות היי?טק ישראליות