הכנ"ר ממליץ להשעות את עו"ד יוסי שגב מתפקידו כמפרק טאו

‎‎בשל ההליך הפלילי שמתנהל נגד עו"ד שגב בגין העלמת מס, ביקש בנה לאומי, נושה של טאו, להעביר אותו מתפקידו כמנהל המיוחד של החברה ■ הכנ"ר מסכים שעורך דין אחר ממשרדו של שגב יחליפו, ואולם בנק לאומי צפוי להתנגד לכך

עוד יוסי שגב / צילום: איל יצהר
עוד יוסי שגב / צילום: איל יצהר

מפלה לעו"ד ד"ר יוסי שגב: כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר) העביר אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי מרכז, הדן בתיק הפירוק של חברת טאו תשואות, את המלצתו כי יש להשעות את עו"ד שגב מתפקידו כמפרק (המנהל המיוחד) של טאו. זאת, בשל העובדה כי נגד שגב מתקיים הליך פלילי בבית משפט השלוום בתל-אביב, שבו הוא מואשם כי בהעלמת מס ומע"מ בסך 2.8 מיליון שקל.

בכך נענה הכונס לבקשת בנק לאומי, אחד הנושים של טאו, ששגב מאשים אותו באחריות לקריסת החברה. את ההחלטה הסופית אם להדיח את יקבל השופט אילן שילה, ולפי ההערכות, הוא צפוי לאמץ את עמדת הכנ"ר.

‏‏בפנייתו לכנ"ר בפברואר טען בנק לאומי - באמצעות עו"ד אייל רוזובסקי ממשרד צלרמאיר-פילוסוף-רוזובסקי-צפריר-טולידאנו ושות' ועו"ד פיני יניב ממשרד מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל ושות' - כי "עו"ד שגב אינו יכול להישאר בתפקידו כמנהל מיוחד, ובוודאי לא יכול להתמנות כמפרק קבוע, כל עוד תלוי ועומד נגדו כתב אישום חמור על ביצוע פשע של התחמקות מתשלום מס/דיווח כוזב של הכנסות במיליוני שקלים".

הכנ"ר, באמצעות עו"ד אורי ולרשטיין, ציין בחוות-הדעת שהעביר לשופט אילן שילה כי "הכנ"ר ניסה להגיע להסכמה עם המנהל המיוחד, עו"ד שגב, ביחס להמשך כהונתו עד הכרעת הדין בהליך הפלילי בעניינו שנמצא בשלב השסיכומים, ואולם ניסיון זה לא צלח".

לדברי הכונס, "אני סבור כי לעת הזו, וכל עוד כנגד ד"ר שגב מתקיים הליך פלילי, יהיה זה ראוי להשעות את כהונתו כמנהל מיוחד".

‏‎‎הימנעות ממעורבות

‏עם זאת, משרדו של עו"ד שגב לא יסבול נזק כלכלי בעקבות ההמלצה, אף אם זו תאושר על-ידי בית המשפט. זאת, מכיוון שהכנ"ר מסכים שעורך דין אחר ממשרדו יחליף אותו בתפקיד מפרק טאו.

"כדי שהעבודה הרבה שהשקיע המנהל המיוחד בהליך לא תהיה לריק, מסכים הכנ"ר כי מי ממשרדו של המנהל המיוחד, הכשיר לכך והבקיא בפרטי ההליך, ימונה למנהל מיוחד חלף עו"ד שגב - ובלבד שעו"ד שגב לא יפעל עוד לפי הסמכויות המוקנות למנהל המיוחד, ויימנע מכל מעורבות וטיפול בפירוק, למעט חפיפה נדרשת", כתב הכנ"ר.

ל"גלובס" נודע כי בנק לאומי, המיוצג בידי עורכי הדין אייל רוזובסקי ומור פינגרר, מתנגד לכך שעורך דין אחר ממשרדו של שגב יחליף אותו בתפקיד, והוא ימסור את עמדתו לבית המשפט.

עו"ד רוזובסקי בירך היום (ד') על תגובת הכנ"ר. "אין זה סביר שנאשם בפלילים שמנוע מלכהן בתפקידים ציבוריים יכהן כנושא משרה ב המשפט", מסר.

עוד נמסר בתגובה כי בנק לאומי מתנגד להצעת הכנ"ר כי ימונה עורך דין ממשרדו של שגב לתפקיד המפרק תחתיו. "יהיה זה נאיבי לחשוב כי עורך דין שכיר וצעיר ממשרדו של שגב, שספק אם יש לו את הניסיון הנדרש לטפל בתיק, יבצע את התפקיד תוך הפרדה מוחלטת וללא מעורבות כלשהי של שגב עצמו".

‏שגב: "פתרון פרקטי"

‏‎‎עו"ד שגב מסר בתגובה: "לדעתי, לא צריך להשעות מישהו מעבודתו הרגילה במגזר הפרטי בגלל שמישהו החליט להגיש נגדו כתב אישום. לטעמי, זה לא ראוי. אבל הכנ"ר חושב שבגלל שכבר הוגש צו לסיכומים, ומדובר בתקופה קצרה, במקום להעלות את השאלה התקדימית, אז בינתיים המשרד ימשיך לעבוד, ושגב יחכה כמה חודשים. זה פתרון פרקטי".

‏‏- ‎‎מי ימלא את תפקידך?

‏שגב: "במידת הצורך, ואם השופט יענה לעמדת הכנ"ר, ככול הנראה ימלא את תפקידי עו"ד עמית אשור ממשרדי. הוא הכי מעורב ומכיר את החומר. אני הסכמתי אחרי שפנו אליי פעמיים לקחת על עצמי את התפקיד הזה עבור מקבלי הפנסיות בישראל. לא רציתי לעשות את זה. אבל זה יותר מ-7,000 שעות השקענו בתיק הזה עד כה, וחבל יהיה לבזבז אותן". ‏‏‎‎‏