סיפור על פיני זהבי, בנפיקה, ליברפול, פרטיזן בלגרד - וקשר אחד בן 20

כך נתפרה עסקת העברתו של לזאר מרקוביץ' תמורת כ-25 מיליון אירו למועדון האנגלי, עסקה בה היה מעורב עמוקות גם ה"סופר-אייג'נט" הישראלי

לזאר מרקוביץ' / צלם: רויטרס
לזאר מרקוביץ' / צלם: רויטרס

ה"סופר-אייג'נט" הישראלי פיני זהבי ממשיך לעשות עסקים בכל העולם ולייצר לעצמו הכנסות נאות.

לזאר מרקוביץ', שחקנה הסרבי של בנפיקה ליסבון הפורטוגלית בעונה החולפת, נמכר לליברפול. לפי פרסומים בתקשורת באנגליה, סגנית אלופת הפרמיירליג תשלם עבורו סך של 25 מיליון אירו: מחצית מהסכום (12.5 מיליון אירו) יגיע אל בנפיקה; החצי הנוסף ישולם לסוכנים ולמחזיקים שונים בזכויות הכלכלית של מכירת מרקוביץ', כולל "קרן השקעות שמקושרת לפיני זהבי", על-פי עיתון "הגרדיאן".

בעבר פורסם בתקשורת הסרבית כי פרטיזן בלגרד, קבוצת האם של הקשר, מכרה 50% מזכויות המכירה העתידית של מרקוביץ' ל"חברה בה מעורב פיני זהבי", בתמורה ל-7 מיליון אירו. בקיץ הקודם מכרה פרטיזן את ה-50% האחרים לבנפיקה תמורת כ-8.8 מיליון אירו, על-פי אתר transfermarkt.

כיוון שמאז פרשת קרלוס טבז-חבייאר מסצ'רנו-ווסטהאם בעלות צד שלישי אסורה לחלוטין בפרמיירליג, ליברפול רכשה 100% מ"השליטה" על מרקוביץ', כך שלליגה האנגלית אין בעיה רגולטורית עם העסקה, לפי עיתון "הטלגרף".

מרקוביץ', 20, הוא קשר כנף שכבר הספיק לרשום 12 הופעות בנבחרת סרביה הבוגרת. הוא הפך לשחקן הרכש הרביעי שמצטרף הקיץ לאנפילד, אחרי ריקי למבארט, אמרה קאן ואדם לאלאנה. כזכור, ליברפול גם מכרה הקיץ את כוכבה הגדול, לואיס סוארז, לברצלונה (בסכום שנאמד בין 77 ל-94 מיליון אירו).