יגאל ברקת מפרטנר: "חדשנות זה בנפשנו"

סמנכ"ל השיווק של פרטנר בוועידת MAD: "אם נשכח שהלקוחות שלנו עלולים להשתעמם, אנחנו נאבד אותם"

יגאל ברקת / צילום: איל יצהר
יגאל ברקת / צילום: איל יצהר

"חדשנות זה בנפשנו", כך אמר היום (ד') יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של פרטנר, בוועידת MAD של "גלובס" בשיתוף ORANGE. ברקת, שמונה רק בפברואר האחרון לסמנכ"ל השיווק של פרטנר, נשא דברים במושב תחת הכותרת "4G מזניק לעתיד - יזמות ישראלית לגלישה מהירה". רק אתמול (ג') הודיעה פרטנר כי היא משיקה את רשת הדור הרביעי שלה לאחר שקבלה אישור ממשרד התקשורת.

"לפני שהגעתי, חשבתי על מה זה אומר בעצם חדשנות. והנה - הילדים שלי שכנעו אותי ואת אשתי לקחת כלב. פתאום היה וייב אחר בבית, קרו תהליכים מדהימים ונכנס משהו חדש הביתה. כלומר חדשנות זה לא רק מהלך של אפל; חדשנות זה בנפשנו. אומרים שהאדם מותר מהבהמה, וזה נכון בזה שהוא משתעמם משגרה. אם נשכח שהלקוחות שלנו עלולים להשתעמם, אנחנו נאבד אותם.

"הבנו משהו פשוט. יש בחוץ הרבה מאוד אנשים שרוצים לחדש. הקמנו מודל המתאים לכל מי שיש לו סטארט-אפ, וקראנו לו שיבוא אלינו. הזמנו אותם, הקמנו להם תשתיות, פתחנו אותם לעולם בכל תמיכה אפשרית. המסר שלנו אליהם פשוט - לא לפחד. יש פה אקו סיסטם שהמטרה שלה היא לייצר עולם חדש של שיתופי פעולה כדי שיהיה וין וין לכולם. זה גם המקום והזמן לבשר שסיבוב חדש של הקבוצה נפתח, וכל מי שחושש לצאת לדרך - אורנג פה בשבילו".

ברקת הציג בוועידה מצגת של סטארט-אפים ואפליקציות שפרטנר תלווה, ושייעזרו ברשת ה-4G שלה במוצרים שלהם: ליאור ויין מאמרלד יישומים רפואיים הציג את האפליקציה המסייעת למצוא פתרונות לאבחון סרטן העור ואבחון של מלנומות בשימוש מצלמת הסמארטפון והשוואה בין התמונות. "סרטן העור הוא טריקי. השוונו את זה לתצלומי אוויר ובעזרת טכנולוגיית ה-4G אפשרנו לזהות שינויים בעור של המשתמש, כך שהוא יוכל לעקוב אחריהם".

דני וייסברג מ-voiceit הציג את הסטארט-אפ שלו שפיתח את האפליקציה המסיעת לאנשים בעלי ליקוי דיבור לדבר ולהצליח להיות מובנים. "הדיבור והבנת השיחה נתפסים כמובן מאליו. אבל לא לכולם", אמר.

הסטארט-אפ Glance פיתח אפליקצייה "צפה" מעל הפלטפורמות הקיימות המאפשרת למשתמשים לשתף תמונות ותכני וידיאו בתוך קבוצות מוגדרות. היא מסדרת את התמונות במכשיר הסמארטפון בצורה יעילה המגשרת על הפערים במעבר בין גוגל ואפל.

האפליקציה i4drive מנטרת סכנות בדרך בזמן הנהיגה, בהתבסס על חיישן המצלמה, ושיתוף ברשת חברתית של נהגים.

סטארט-אפ נוסף הוא simple as me - מאגר סיפורים של אנשים שחוו משהו בחייהם, תאונה למשל. הם יצרו פלטפורמה אינטואיטיבת שנותנת לכל אדם לקבל אינפורמציה מהאחרים על מה שעברו. "בזכות הטכנולוגיה אפשר לעזור לכל אדם. לקבל השראה מאנשים שחוו את מה שעברתם", אמרה הילה סידי, היזמת שהגתה את הרעיון אחרי תאונה שעברה.

Feel stream - מאפשר להעזר במסארטפון כדי לשפר את חווית המשתמש בעת צפייה בוידיאו בהתבסס על פרמטרים המגיעים מהמכשיר. הוא מזהה את הצורך בהתאם לתנאי המכשיר, ומתעדף בהתאם לרשת - תכני וידיאו ואת קצב הגלישה. הוא בודק פרמטרים יחודיים למכשיר - למשל כמה פעמים המכשיר נתקע.