ישראלי בפייסבוק: בן 25, נשוי ועושה 8 לייקים בחודש

נתונים שליקטה חברת Fialkov Digital ניתחו את דפוסי הפעילות של בני 18 ומעלה ברשת החברתית | 36% מהגולשים בפייסבוק מגדירים את עצמם כרווקים

פייסבוק הפכה כבר מזמן לשער הכניסה של הישראלי הממוצע לאינטרנט. מה שפעם היה עמודי בית שונים כמו אתרי תוכן או אפילו מנוע חיפוש כמו גוגל, התחלף במהרה ברשת החברתית הפופולרית בעולם. אמנם לא כולם מגדירים את פייסבוק כעמוד הבית שלהם, אך מעטים מהם מדלגים על הביקור בה - מהמחשב או מהנייד - במהלך היום.

כלי חדש שהשיקה לאחרונה פייסבוק בשם Audience Insights, שמסייע למפרסמים להבין טוב יותר את הלקוחות הפוטנציאליים שלהם, שופך מעט אור על דמותו של המשתמש הישראלי הממוצע ברשת החברתית, מה הוא עושה שם ואחרי מי הוא עוקב. כך עולה כי כ-60% מהמשתמשים הבוגרים בפייסבוק בישראל הם בני 18-34, בעוד רק 4% מהמשתמשים הם בני 65 ומעלה. עוד עולה מהנתונים כי כמחצית מהמשתמשים הבוגרים בפייסבוק נשואים, בעוד 36% מגדירים את עצמם רווקים.

המידע נשלף מהכלי החדש באמצעות סוכנות הפרסום Fialkov Digital והוא מתייחס לבני 18 ומעלה (שמהווים כ-90% מ-4.2 מיליון משתמשי פייסבוק בישראל) ומתבסס על הצהרות הגולשים.

לפי הגדרות המשתמשים, המקצוע השכיח ביותר בקרב בני 18 ומעלה הוא ניהול, כש-17% מהם עוסקים בתחום. אחריו תחום המכירות תופס נתח מרכזי (15%). עוד מקצועות בולטים בקרב משתמשי פייסבוק: חינוך (13%); אמנות, בידור, מדיה וספורט (12%), מקצועות IT (9%) ועסקים ופיננסיים (6%).

4% גולשים מהאייפד

הנתונים גם שופכים אור על האופן שבו משתמשי פייסבוק גולשים לרשת החברתית. כך עולה כי 61% מהמשתמשים גולשים הן מהמחשב והן מהמובייל, בעוד 23% גולשים מהמובייל בלבד ו-16% גולשים מהמחשב בלבד. בפילוח לפי סוג ספציפי של המכשירים נראה כי האנדרואיד פופולרי יותר מהאייפון (21% לעומת 18%, בהתאמה). 4% גולשים מהאייפד, בעוד 17% גולשים לאתר הסלולרי של פייסבוק. 1% מהמשתמשים גולש לפייסבוק באמצעות טלפון פשוט שאינו סמארטפון. למרות השימוש הנרחב במכשירי מובייל שונים, המחשב ממשיך להיות הדומיננטי ביותר עם 37% מהיקף הגלישה.

אז מה בעצם עושים הישראלים בפייסבוק? לפי נתוני Audience Insights, בני 18 ומעלה עושים שמונה לייקים בחודש לפוסטים, כותבים ארבע תגובות, משתפים פוסט אחד ולוחצים על שלוש מודעות.

הישראלי הממוצע עושה 17 לייקים לעמודי מותגים ועסקים, כשהעמוד המוביל בקרב הישראלים הוא המשחק מבית חברת זינגה Texas HoldEm Poker עם 549.3 אלף לייקים של גולשים ישראלים בוגרים. במקום השני מופיע אתר החדשות ynet עם 488.8 אלף לייקים בקרב בני 18 ומעלה מישראל (הנתון הכללי גדול יותר, אך כאמור כאן מופיעים נתוני הפילוח לפי הכלי החדש של פייסבוק). אחריו ניצב עמוד "סטטוסים מצייצים" הפופולרי עם 436.3 אלף לייקים ובמקום הרביעי מפתיע עמוד הקהילה היהודי "מי לה' אלי" עם 432.5 אלף לייקים ואחריו. את החמישייה הראשונה סוגר עמוד מאקו מבית קשת עם 418.1 אלף לייקים.

עוד בעשירייה הראשונה אפשר למצוא את וואלה חדשות (392.9 אלף), סופר פארם (390.7 אלף), ידיעות אחרונות (385.3 אלף), קסטרו (343 אלף) והצינור (317 אלף). עוד עולה מהנתונים כי הספורטאי שזוכה להכי הרבה לייקים בקרב גולשים ישראלים בני 18 ומעלה הוא ליאו מסי, האמן האהוד ביותר היא ריהאנה (ככל הנראה לפני הפרשה האחרונה הבה הביעה תמיכה בשחרור העם הפלסטיני) וחברת התקשורת האהודה ביותר על בסיס מספר לייקים היא בזק.