מדוע התפטר מנכ"ל השוק הסיטונאי בצומת מסובים?

אלכס וייסמן נדרש להשיב לטענות על שימוש שלא כדין בכספי החברה וחדירה למחשב של עובדת ■ וייסמן: "מעולם לא היו דברים כאלה. לא מכיר את הטענות"

אלכס וייסמן, מנכ"ל החברה הממשלתית "שוק סיטונאי לישראל" המקימה את השוק הסיטונאי החדש בצומת מסובים בהשקעה של 350 מיליון שקל, התפטר מתפקידו לפני שבועיים, ביום שבו דירקטוריון החברה הוציא לו הזמנה לשימוע לקראת פיטורים, וזאת מבלי שהדירקטוריון ורשות החברות הממשלתיות נקטו צעדים נוכח הטענות שהועלו נגד וייסמן בתחום ניצול כספי החברה ופגיעה בפרטיות של עובדת בחברה.

וייסמן, שהיה סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת ומנכ"ל חברת הפיתוח בירושלים "מוריה", מונה לתפקיד מנכ"ל השוק הסיטונאי בצומת מסובים לפני שנה בהיקף של חצי משרה, במקביל לעסקיו הפרטיים כיועץ כלכלי בתחומי תקשורת ותחבורה.

לדירקטוריון החברה הגיעו טענות של בעלי תפקידים בחברה על נוכחות דלילה של וייסמן בעבודה, תפקוד לקוי מול הדירקטוריון וניצול חשבון ההוצאות לצרכים פרטיים, כמו הוצאות דלק ומסעדות ברמה בלתי סבירה. בנוסף נטען, כי וייסמן חדר למחשב של מנהלת לשכתו ובכך פגע בפרטיותה.

דירקטוריון החברה החליט לפתוח בהליך פיטורים, ועדכן בכך גם את נציג רשות החברות הממשלתיות זאב ליכטנפלד. רשות החברות ביקשה לדחות את הליך הפיטורים עד לתוצאות בדיקה מיוחדת מטעם הרשות לבחינת המצב בחברה. ב-1 ביולי יצא מהדירקטוריון מכתב הזמנה לשימוע לוייסמן לפני פיטורים, ובו נדרש להשיב למספר טענות וממצאים: אי ביצוע החלטות דירקטוריון; תפקוד לקוי ועבודה שטחית מול הדירקטוריון; מערכת יחסים קשה ובעייתית עם משרד החקלאות; התנהלות בעייתית ברמת ההוצאות האישיות של דיווחי דלק וארוחות במסעדות ואי-דיווח שעות עבודה; חדירה למחשב של מנהלת הלשכה בניסיון להשיג גישה לקבצים, כולל חומר פרטי ואישי של מנהלת הלשכה.

ל"גלובס" נודע, כי וייסמן הגיע להבנה עם חברים בדירקטוריון ועם רשות החברות הממשלתיות כי הוא יתפטר מתפקידו בטרם הליכי שימוע, ויקבל 3 חודשי משכורת ושימוש ברכב ובטלפון החברה. וייסמן הודיע על התפטרותו ביום הוצאת מכתב השימוע, 1 ביולי כאמור, ובמקומו מונה זמנית סמנכ"ל החברה חי בר און.

רשות החברות הממשלתיות נשאלה האם לאור הטענות נגד וייסמן על ניצול שלא כדין של כספי החברה וחדירה לפרטיות העובדת ראוי היה ליזום נגדו הליכים משמעתיים או אפילו פליליים, ובתגובה ענתה כי "אין בידי רשות החברות ראיות כלשהן נגד מר וייסמן ולא התקבלה כל תלונה נגדו".

וייסמן טוען כי לא יכול היה לעבוד בסביבה שבה יש מעורבות פוליטית והוא נדרש למינויים חריגים. לשאלות על הטענות נגדו במכתב השימוע אמר: "לא קיבלתי שום מכתב שימוע ולא יודע על מה מדובר. אני לא מכיר את הטענות האלה ומעולם לא היו דברים כאלה. מי שרוצה להטיל רפש - אין לי מה להתייחס".