נציבות שירות המדינה פשטה על "קלאס קליניק" בתל השומר

חודש אחרי שנחשף ב"גלובס" כי גם מתמחים הועסקו במרפאה במשך שעות הבוקר, החוקרים תשאלו עובדים והחרימו גיליונות רפואיים

מרפאת קלאס קליניק בתל השומר / צילום: אמיר מאירי
מרפאת קלאס קליניק בתל השומר / צילום: אמיר מאירי

חודש לאחר שנחשפו ב"גלובס" עדויות שהגיעו לעיתון ולנציבות שירות המדינה בדבר העסקת מתמחים במרפאה הפרטית לאסתטיקה "קלאס קליניק" השייכת לבית החולים תל השומר, פשטו על המקום חוקרי אגף המשמעת של נציבות שירות המדינה, תשאלו עובדים והחרימו מאות גיליונות רפואיים. ל"גלובס" נודע כי בהתאם להתפתחות החקירה שנשענת, בין היתר, על מקורות שנתפסים כמהימנים, ישקלו בנציבות להמליץ על חקירת משטרה בעניין. פשיטת החוקרים על המקום נעשתה בשבוע שעבר, ביום שבו נסגרה המרפאה באופן סופי על פי הנחיית משרד הבריאות.

נזכיר, כי על פי העדויות שהתקבלו לא רק מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית, פרופ' אייל וינקלר, עסק לכאורה במאות ניתוחים פרטיים בשעה שאמור היה לעסוק בעבודתו הציבורית, אלא כך גם רופאים מתמחים שהתבקשו לסייע לו ולבכירים אחרים. כך קרה, לפחות על פי החשש שנבדק, שאנשי המחלקה לכירורגיה פלסטית שאמורים לעסוק בשחזורי שד לנשים שחלו בסרטן ובמגוון טיפולים פלסטיים לצרכים רפואיים, עסקו בפועל בניתוחים קוסמטיים שמצויים מחוץ לסל הבריאות.

פרשת "קלאס קליניק" התפוצצה לאחר שהתברר כי פרופ' וינקלר ביצע לכאורה מאות ניתוחים פרטיים במרפאה בשנים 2012-2013, כל זאת בשעות הבוקר - בשעה שהחוק מתיר במסגרת תאגידי הבריאות (מרפאת ה"קלאס קליניק" מופעלת על ידי תאגיד הבריאות תל השומר - ש.נ) עבודה רק בשעות אחר הצהריים לצורך פעולות שאינן מצויות בסל. עוד התברר, כי וינקלר ביצע לכאורה "דיווח כפול" במערכת הנוכחות של תל השומר, כך שקיבל שכר מלא הן על עבודתו הציבורית והן על עבודתו הפרטית באותן שעות ממש.

בזמן שוינקלר נמצא בעיצומו של הליך משמעתי נגדו, בנציבות שירות המדינה עדיין לא החליטו האם להעמיד בפני הליך דומה גם את מנכ"ל תל השומר, פרופ' זאב רוטשטיין - זאת אף שהודה כי הוא ידע על הפעילות הניתוחית שמתבצעת בקלאס קליניק בשעות הבוקר ואף אישר אותה. יצוין, כי לבית החולים איכילוב מרפאה דומה בשם "המרכז המשולב לאסתטיקה", אולם הוא פועל רק לאחר השעה 14:30.