שגריר ישראל באו"ם: "אנחנו לא במלחמה מול אזרחי עזה"

מועצת הביטחון התכנסה הבוקר לדיון דחוף על ההסלמה ברצועת עזה ■ ירדן קראה להפסקת אש מיידית ודרשה מישראל לסגת מהשטחים שכבשה, והשגריר הישראלי אמר בתגובה: "המשוואה פשוטה - אם יהיה שקט בישראל, יהיה שקט גם בעזה"

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לפנות בוקר (ב') לדיון חירום על ההסלמה ברצועת עזה. ירדן ביקשה לכנס את הדיון הדחוף, והביעה "צער גדול" ממניין הקורבנות הגדול ברצועה, שכולל ילדים רבים. בהצעת ההחלטה שניסחה, קראה ירדן להפסקת אש מיידית ולסיוע הומניטרי. בתום הדיון הצטרפה מועצת הביטחון לקריאה להפסקת העוינות.

בנוסף דרשה ירדן "נסיגה של ישראל מהשטחים הכבושים ברצועה", לצד הסרת הגבלות התנועה והעברת מזון ומוצרים נוספים לרצועה. בנוסף, מבקשת ההצעה הירדנית מהקהילה הבינלאומית לחדש את המאמצים להשגת שלום.

בתום הדיון הדחוף במועצת הביטחון של האו"ם, הביעה המועצה דאגה מההסלמה ומ"מניין ההרוגים שהולך וגדל". המועצה קראה "להספקה מיידית של העוינות בין הצדדים" - כך דיווח שגריר רואנדה לאו"ם בתום הפגישה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא גם הוא אתמול לכנס דיון דחוף בנושא הלחימה ברצועה, וטען כי "המצב בעזה הוא בלתי נסבל". אבו מאזן קרא לגינוי בינלאומי למעשי ישראל, אותם הגדיר "פשע נגד האנושות".

שגריר ישראל לאו"ם, רון פרושאור, אמר לקראת הדיון במועצת הביטחון על המצב בעזה כי לישראל "אין מלחמה עם האזרחים בעזה אלא עם חמאס". פרושאור הדגיש את זכות ישראל להגן על עצמה: "אנחנו מגנים על אזרחי מדינת ישראל. המשוואה פשוטה - אם יהיה שקט בישראל, יהיה שקט גם בעזה".

"איזו עוד מדינה שולחת מכתבי אזהרה לפני תקיפה? איזו עוד מדינה מספקת מזון, חשמל ותרופות לאויביה?", שאל פרושאור את העיתונאים. "איך העולם מצפה שנגן על אזרחינו כשטרוריסטים מתדפקים על דלתינו? המרחק בין סג'עייה לקיבוץ נחל-עוז הוא כמרחק בין בניין האו"ם למוזיאון המטרופליטן בניו יורק".

השגריר ציין כי ישראל "הסכימה שוב להפסקת אש וחמאס שוב דחה אותה בפעם השלישית. המסך מכך ברור: לחמאס אין כל אחריות כלפי האזרחים הפלסטינים".

הלחימה אתמול בסג'עייה, בה נהרגו לפחות 65 פלסטינאים ו-13 חיילים ישראלים, הבריחה אלפי תושבים פלסטינים מביתם. מזכ"ל האו"ם באן קי-מון טען אמש כי הפעולה הישראלית בשכונה היא "מזעזעת", ואמר כי יש לעשות יותר על מנת להגן על חיי אזרחים.