המשנה ליועמ"ש: להפסיק את קמפיין המחאה ברשות השידור

עו"ד אבי ליכט מאיים בצעדים משמעתיים אם מנכ"ל רשות השידור לא יעצור את תשדירי העובדים המוחים נגד "סגירת רשות השידור" ואובדן מקום עבודתם

אבי ליכט / צלם: גיא אסאייג
אבי ליכט / צלם: גיא אסאייג

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, מגבה את היועצת המשפטית של רשות השידור בהתנגדותה לשימוש בשידורי רשות השידור לצורך קמפיין המחאה של טכנאי הרשות נגד חוק השידור הציבורי.

בחוות-דעת שהוציא ליכט אתמול, הוא מבקש מעו"ד חנה מצקביץ', היועצת המשפטית של הרשות, להבהיר למנכ"ל רשות השידור ולמנהלי המדיות השונות כי "אם יחודשו השידורים הבעייתיים, ולא יינקטו צעדים אופרטיביים להפסקת שידורים אלה - ישקול היועץ המשפטי לממשלה נקיטת צעדים כלפיהם, לרבות על-פי הדין המשמעתי".

עובדים ברשות השידור עשו שימוש בשידורי קול ישראל ובערוץ 1 על מנת לפרסם תשדירים המוחים נגד מה שהם מכנים "סגירת רשות השידור" ואובדן מקום עבודתם.

יש לציין כי על-פי החוק שעבר בוועדת אלהרר רשות השידור אמנם תיסגר - אולם ייפתח תאגיד שידור חדש שיכלול ערוץ טלוויזיה ושידורי רדיו במתכונת משופרת. עם זאת, מרבית עובדי רשות השידור אכן יאבדו את מקום עבודתם.

בעוד שהמחאה במסגרת שידורי ערוץ 1 הופסקה, עד לפני מספר ימים עדיין נמשך הקמפיין ברדיו אותו מובילים טכנאי קול ישראל, ובמסגרתו דמויות שונות בציבוריות הישראלית מסבירות מדוע הן מתנגדות לחוק. זאת, למרות שחוות-הדעת הקשה של מצקביץ' נגד התשדירים הועברה כבר ב-2 ביולי.

בעקבות דבריו של ליכט, כתבה מצקביץ' למנהל קול ישראל, מיקי מירו, ולמנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, כי היא מבקשת לדעת אילו צעדים ננקטו על מנת למנוע את שידורי הקמפיין המדובר, "שנעשו בניגוד לדין", ומה הם האמצעים המשמעתיים שננקטו כנגד מי ששידרו אותו.

מרשות השידור לא נמסרה תגובה.