"ישראל מאפשרת לטורקיה מדיניות שמיים פתוחים חד-צדדית"

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, בפנייה לשרי התחבורה והתיירות: "ישראל נוקטת מדיניות של התבטלות גמורה ורפיסות המאפשרת לטורקיה לעשות ככל העולה על רוחה בשמי הארץ - על חשבון חברות התעופה הישראליות"

על רקע חילוץ הנוסעים ש"נתקעו" בטורקיה בסוף השבוע האחרון עקב ביטול הטיסות של חברות התעופה הטורקיות - מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, שיגר מכתב לשרי התחבורה והתיירות, ישראל כ"ץ ועוזי לנדאו, בו הוא קורא להם לפעול לאלתר ליישם הקפדה על הדדיות ושוויון בזכויות הטיס בין ישראל לטורקיה.

"בעוד ממשלת טורקיה אוסרת הלכה למעשה על חברות תעופה ישראליות לטוס לטורקיה - ממשלת ישראל מצידה נוקטת מדיניות של התבטלות גמורה ורפיסות המאפשרת לטורקים מדיניות שמיים פתוחים חד-צדדית, ומתירה לממשלת טורקיה לעשות ככל העולה על רוחה בשמי הארץ, ועל חשבון חברות התעופה הישראליות ואחרות".

עוד כתב פתאל: "אל מול יחסה של טורקיה לישראל, הנטוע בשנאה תהומית בעלת מאפיינים אנטישמיים מובהקים, נוצר מצב שחברות תעופה טורקיות - ובראשן חברת התעופה הלאומית של טורקיה, טורקיש איירליינס - הפכו למובילים דומיננטיים בשדה התעופה בן-גוריון".

עוד כתב פתאל: "ביקושים משמעותיים מאוד בשוק הישראלי הניתנים על גבי מגש של התבטלות עצמית מצידנו וזלזול בוטה מצד הטורקים, הם ביקושים שיכלו לשרת את חברות התעופה הישראליות, כמו גם חברות תעופה זרות אחרות, שמדינותיהן נוהגות בישראל כבוד ושוויון.

"אני קורא לכם לפעול לאלתר לתיקון עיוות זה וליישם מדיניות של הקפדה על הדדיות ושוויון בזכויות הטיס בין המדינות וחברות התעופה. ככל ששלטונות טורקיה לא יאפשרו כלל טיסות ישראליות בהתאם לדרישות מדינת ישראל - תתיר המדינה מספר טיסות מצומצם של חברת התעופה הלאומית של טורקיה לישראל וממנה, במטרה לשרת את קהל הנוסעים שיעד נסיעתו הוא טורקיה גופא ולא מעבר לה".