זאב אבן חן פורש מניהול איגוד והתאחדות חברות הביטוח

לאחר 14 שנה בתפקיד, אבן חן "חש שמיצה עצמו בתפקידיו הנוכחיים בארגוני הביטוח ושהגיע הזמן למסור את השרביט למנהל חדש"

בורסה / צלם: פוטוס טו גו
בורסה / צלם: פוטוס טו גו

לאחר 14 שנה בקירוב כמנכ"ל איגוד חברות ביטוח והתאחדות חברות ביטוח חיים, זאב אבן חן (66) הודיע היום (ב') על כוונתו לפרוש מתפקידיו בגופים אלה בסוף השנה הנוכחית. אבן חן מכהן כמנכ"ל שני הגופים מ-2001, וביוני 2011 החל לכהן בנוסף גם כיו"ר התאחדות חברות ביטוח חיים - תפקיד שעד אז היה מסורתית בידיו של אחד ממנכ"לי קבוצות הביטוח הגדולות.

בהודעת האיגוד וההתאחדות נאמר: "לאחר 14 שנות כהונה, הוא חש שמיצה עצמו בתפקידיו הנוכחיים בארגוני הביטוח ושהגיע הזמן למסור את השרביט למנהל חדש". עוד מסרו כי גורמים בחברות הביטוח הביעו צער על פרישתו של אבן חן, אך הם מכבדים את החלטתו ומאחלים לו הצלחה, ועדיין לא נדונו מועמדים שיחליפו אותו בתחילת 2015.

ניצב בדימוס אבן חן נמנה עם בכירי המשטרה, ובתפקידו האחרון שירת כמפקד מחוז המרכז. בזמנו הוזכר כמועמד למשרת המפכ"ל. בסוף שנת 2000 פרש מהמשטרה לאחר 25 שנות שירות, הצטרף לאיגוד ולהתאחדות, והחליף אז את גבי לסט, אף הוא בכיר לשעבר במשטרה, שלאחר מכן הצטרף לקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה.

במשך השנים אבן חן הוביל את הממשק בין חברות הביטוח לבין הרגולציה, הכנסת וגופים אחרים ורשם שורה של הצלחות. הוא זוכה להערכה רבה ולאמון רב מצדם של מנהלי חברות הביטוח.

איגוד חברות הביטוח והתאחדות חברות לביטוח חיים הינם ארגונים וולונטריים שלא למטרות רווח, המייצגים את ענף הביטוח בפני הרגולטורים, הכנסת, רשויות המדינה השונות, ובעתירות לבג"ץ. האיגוד מייצג את החברות בתחום הביטוח האלמנטרי (הביטוחים הכלליים), ואילו ההתאחדות מייצגת את חברות הביטוח בתחום ביטוח החיים והביטוח הפנסיוני (כולל קרנות הפנסיה שבשליטת קבוצות הביטוח).