לפיד: חוזקו של השקל מעיד על כך שהלחימה לא פגעה בכלכלה

שר האוצר התראיין ל"בלומברג" והתייחס ארוכות למבצע הצבאי בעזה ■ "אין שום מדינה שהייתה מקבלת ירי של 2,500 רקטות על אזרחיה" ■ שר האוצר הדגיש כי 21 ימים בהם מתנהל המבצע הצבאי לא יפגעו בכלכלה הישראלית

שר האוצר יאיר לפיד/ צילום: איל יצהר
שר האוצר יאיר לפיד/ צילום: איל יצהר

"חמאס השתמש בהפסקות האש ההומניטריות כדי לירות על ישראל", כך אמר היום (ג')שר האוצר יאיר לפיד בראיון ל"בלומברג". לפיד הדגיש כי: "חמאס הוא ארגון טרור לכל דבר ומתנהג כמו ארגון טרור".

בפתח הראיון שר האוצר דחה את הטענות על קרע בין ממשלת ישראל לארה"ב ואמר כי הוא מודה ג'ון קרי על מאמציו באזור להביא לפתרון. "קרי הוא ידיד אמת של ישראל", הדגיש לפיד.

לפיד המשיך להתייחס למבצע בעזה ואמר כי ישראל הסכימה כבר שלוש פעמים להפסקות האש ההומניטריות ובכל פעם חמאס הפר אותן: "חמאס השתמש בהפסקות האש ההומניטריות כדי לירות על ישראל". לדבריו, "חמאס הוא ארגון טרור לכל דבר ומתנהג כמו ארגון טרור".

שר האוצר התייחס לניסיונות להוציא לפועל הפסקת אש ואמר כי "יש הצעה מצרית על השולחן. אנחנו קיבלנו את ההצעה הזו כבר לפני מספר ימים. ההצעה המצרית אומרת שנלך להפסקת אש, ואחרי שנראה שהפסקת האש הזו מחזיקה מעמד נשב ונדבר על הכל דרך מצרים עם העזרה של ארה"ב, כי העזרה הזו תמיד מבורכת".

שר האוצר אמר כי ישראל דורשת פירוז מלא של עזה. "אין שום מדינה שהייתה מקבלת ירי של 2,500 רקטות על אזרחיה. קיים רצון לשקם את רצועת עזה. זו אפשרות שניתן לדבר עליה. אין לנו בעיה עם האזרחים בעזה. יש לנו בעיה עם החמאס." לפיד התייחס גם לנושא המנהרות ואמר כי ישראל נלחמת למיגור מנהרות טרור שכל מטרתן הוא לרצוח נשים וילדים ישראלים.

בהתייחסו לנושאים הכלכליים, לפיד הדגיש כי המשק הישראלי נותר חסון למרות הלחימה בעזה. שר האוצר אמר כי 21 ימים בהם מתנהל המבצע הצבאי לא יפגעו ביסודות החזקים של הכלכלה הישראלית וכי משרדו עוקב אחר המספרים והנתונים באופן שוטף. עוד התייחס לפיד לחוזקו של השקל הישראלי ואמר כי זוהי הוכחה נוספת לכך כי הלחימה לא פגעה בכלכלה החזקה של ישראל.