אודיוקודס עקפה את תחזיות ההכנסות, אך פספסה ברווח

סיכמה את הרבעון השני עם הכנסות של 37.6 מיליון דולר ועם איזון בשורה התחתונה

"הרבעון השני והמחצית הראשונה של 2014 היו לא פחות מפנטסטיים", כך אומר סמנכ"ל הכספים של אודיוקודס, גיא אבידן. אודיוקודס , המספקת פתרונות VoIP (העברת קול ברשת), סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 37.6 מיליון דולר ועם איזון בשורה התחתונה לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ועל בסיס Non-GAAP רשמה החברה רווח נקי של 1.6 מיליון דולר. בכך עקפה אודיוקודס את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, אך פספסה אותן ברווח.

ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-11.5% ביחס לרבעון המקביל, וב-4.4% ביחס לרבעון הקודם, ומתחילת השנה ההכנסות הגיעו ל-73.5 מיליון דולר, עלייה של 11.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2013. את הצמיחה הובילו המוצרים שאודיוקודס סימנה כמנועי צמיחה בעבר, והיום מתחילים לשאת פירות: לדוגמה, מכירות ה-SBC (פתרונות לקישור בין רשתות IP) וטלפוני IP גדלו ביותר מ-30% בהשוואה לרבעון הקודם. "אחת הסיבות היא גם העובדה שגדלנו בכוח אדם במכירות. מצד אחד, שער הדולר מעיק על ההוצאות התפעוליות שלנו, ומצד שני, אנחנו חושבים שיש היום הזדמנות להגדיל נתח שוק. שוק ה-SBC גדל בכ-20% לשנה, ואנחנו צמחנו ב-30% ברבעון, כך שחלק מהגידול הגיע מזה שלקחנו מתח שוק ממתחרים". במקביל, שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט צפוי להניב צמיחה של 40% במכירות קו המוצרים ל-Lync ב-2014.

אודיוקודס נוסדה ומנוהלת על-ידי שבתאי אדלרסברג ונסחרת בשווי 278 מיליון דולר. בקופתה כ-92 מיליון דולר והאפשרות לרכישת חברות אינה נפסלת.

אודיוקודס מאשררת את התחזיות השנתיות, להכנסות של 147-152 מיליון דולר (7%-11% יותר מ-2013) ולרווח נקי של 18-22 סנט למניה (כ-8.9 מיליון דולר, גידול של 68%).

מכאן שבמחצית השנייה אודיוקודס תצטרך לרשום רווח נקי גבוה משמעותית מזה שנרשם במחצית הראשונה כדי לעמוד בתחזית, עם רמה דומה של הכנסות. "זה יקרה או בעזרת שיפור של שער הדולר, ואם לא, באמצעות פיקוח רב יותר על ההוצאות", מסביר אבידן, ומדגיש שהכוונה היא להאטה בגיוס עובדים חדשים בלבד.

ברבעון גייסה אודיוקודס 22 עובדים, 18 מהם בישראל, וחלקם הצטרפו למרכז הפיתוח החדש שהקימה בבאר שבע בתמיכת המדען הראשי. "האזעקות לא מאיטות אותנו", הוא מדגיש.

אודיוקודס
 אודיוקודס