ירידה בפעילות קרנות הפרייבט אקוויטי בישראל ברבעון השני

ברבעון השני בוצעו השקעות על ידי קרנות פרטיות (Private Equity) בהיקף של 77 מיליון דולר, הסכום הנמוך ביותר מזה ארבע שנים, כך עולה מסקר של מאגר המידע IVC יחד עם משרד עורכי הדין GKH

הון סיכון מנהל ניהול סטארט-אפ  סטארט אפ  הון סיכון הייטק היי טק שבבים צ`יפ / צלם: save as
הון סיכון מנהל ניהול סטארט-אפ סטארט אפ הון סיכון הייטק היי טק שבבים צ`יפ / צלם: save as

אל מול העלייה בפעילות קרנות הון הסיכון, חלה ירידה ברבעון השני של 2014 בפעילות ההשקעות הפרטיות בחברות הייטק בישראל. כך עולה מסקר של מאגר המידע IVC יחד עם משרד עורכי הדין GKH (גרוס קליינר, חודק, הלוי, גרינברג ושות').

ברבעון השני בוצעו השקעות על ידי קרנות פרטיות (Private Equity) בהיקף של 77 מיליון דולר, הסכום הנמוך ביותר מזה ארבע שנים. זוהי ירידה חדש של 77% לעומת 339 מיליון דולר שהושקעו ברבעון המקביל אשתקד.

העסקה הגדולה של הרבעון עמדה על 20 מיליון דולר שהושקעו בחברת ביולייןRX, הנסחרת בתל אביב, על ידי קרן Lincoln Park Capital.

"המספרים הללו מראים בבירור כי קרנות הפרייבט אקוויטי רואות מעט הזדמנויות בישראל", אומר ריק מאן, שותף וראש תחום המיזוגים והרכישות ב-GKH. "יוצא הדופן הוא תחום מדעי החיים, שזוכה לקבלת פנים טובה היום גם בשווקים הציבוריים. כך, ההשקעות בתחום מדעי החיים בולטות מול יתר ההשקעות ברבען השני, אך הן עדיין קטנות יחסית".

רוב ההשקעות בסקטור הזה עדיין מגיעות מחו"ל. חלקן של קרנות ישראליות בהשקעות הקרנות הפרטיות בישראל, עמד על 20 מיליון דולר, 26% מכלל ההשקעה. זאת לעומת 192 מיליון דולר ברבעון המקביל.

מריאנה שפירא, ראש תחום המחקר ב-IVC, מציינת כי המספרים מעידים על התנהגות זהירה של קרנות הפרייבט אקוויטי בתחום ההייטק. "הקרנות משקיעות מעט כסף בכל חברה מאשר בשנה שעברה באותה התקופה, עבור אחוזים קטנים יותר בכל חברה, תוך שיתוף פעולה גובר עם קרנות הון סיכון ומשקיעים אחרים. מעולם לא ראינו דפוס כזה בתעשיית ההשקעות הפרטיות בישראל".