נתניהו: "אנחנו בשלב הראשון של פירוז רצועת עזה"

רה"מ: "עד כה נטרלנו עשרות מנהרות טרור ואנו נחושים להשלים משימה זו - עם או בלי הפסקת אש. לכן לא אסכים לשום הצעה שלא תאפשר לצה"ל להשלים את המשימה החשובה הזו"

בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

רה"מ בנימין נתניהו טוען היום (ה') כי הקהילה הבינלאומית מסכימה עם עמדת ישראל לפיה יש לפרז את רצועת עזה מטילים ומנהרות, ומבהיר כי לא יסכים להצעת הפסקת אש ללא השלמת הטיפול במנהרות של חמאס.

"צה"ל ממשיך לפעול ברצועת עזה במלוא העוצמה", אמר היום נתניהו בישיבת ממשלה. "חיילי צה"ל משלימים את איטום מנהרות הטרור. היכולת שחמאס הכין הייתה מאפשרת לו לחטוף ולרצוח אזרחים וחיילי צה"ל על-ידי תקיפה בו-זמנית של כמה מנהרות. את היכולת הזו אנחנו מפרקים עכשיו. אין ערובה ל-100%, כפי שגם כיפת ברזל לא נותנת מענה מוחלט. אבל בשטח יש תוצאות מרשימות לפעולות צה"ל.

"עד כה נטרלנו עשרות מנהרות טרור, ואנו נחושים להשלים משימה זו - עם או בלי הפסקת אש. לכן, לא אסכים לשום הצעה שלא תאפשר לצה"ל להשלים את המשימה החשובה הזו.

"חמאס ספג מכות קשות. פגענו פגיעה קשה באלפי מטרות טרור - מוקדי ייצור רקטות, מרחבי שיגור ומאות מחבלים שחוסלו. זה השלב הראשון בפירוז רצועת עזה. ארה"ב, האיחוד האירופי והקהילה הבינלאומית קיבלו את עמדתנו זו".