מיני מבחן לשברולט טראוורס 2014: לווייתן משפחתי

הטראוורס עולה בין 220 אלף שקל לדגם בסיס עם הנעה 2X4 ועד 353 אלף שקל לדגם סופר-מפואר עם הנעה כפולה

בניגוד למדינות רבות, שמייחסות לרכב ערכים לאומיים (נסו להחנות רכב יפני בחנייה של בר מסורתי בטקסס), הלקוח הישראלי לא מתעניין בפוליטיקה וגיאוגרפיה בכל הנוגע לבחירת רכבו, והמקרה של טורקיה הוא דוגמה טובה. במחצית הראשונה של השנה עמד נתח השוק של כלי הרכב המיוצרים בטורקיה, ידידתנו הטובה, על כ-14.6% - זינוק של כמעט 6% לעומת השנה שעברה. נתון זה מייצג רכישות בהיקף כספי נטו (ללא מסים) של כמיליארד שקל. הנתח של הרכבים המיוצרים בארה"ב עמד באותה תקופה על 1.8% בלבד.

הפלח היחיד שבו ידם של האמריקנים על העליונה בשוק המקומי הוא זה של המיניוואנים הגדולים. מי שהתברך במשפחה של 7-8 נפשות ולא רוצה להידחק למיניוואן אירופי קומפקטי, ימצא שרשימת האופציות שלו קצרה מאוד וכוללת דגמים תוצרת ארצות הברית. אחד מהבולטים שבהם הוא שברולט טראוורס, שהשנה עבר חידוש מקיף.

בארה"ב משויך הטראוורס לפלח מיד-סייז מיניוואן, אבל במונחים ישראליים אין בו שום "מדיום". הוא נמתח לאורך עצום של 5.21 מטרים, תופס רוחב כביש של 2 מטרים, מתנשא לגובה של 1.8 מטרים ובעל בסיס גלגלים של יותר מ-3 מטרים. על הממדים האלה הלבישה שברולט במודל 2014 חרטום מוצק, מתוחכם ונאה, שיוצר תדמית של כביש שטח אלגנטי, ומעניק לרכב הרבה כבוד על כבישי ישראל - אם כי מאתגר את הנהג בכל הנוגע למציאת חנייה בעיר.

בתוך הרכב עברה עמדת הפיקוד עדכון מקיף, וכעת היא מציעה כסטנדרט מסך מולטימדיה רחב ואיכותי, עם אופציה עתידית להורדת אפליקציות ושירותי און-ליין. לוח המחוונים עצמו עדיין מציע עיצוב מסורתי, עם שעונים אנלוגיים פשוטים וצג דיגיטלי ירקרק ומיושן למראה, כמו שהלקוחות המסורתיים בארה"ב אוהבים. איכות הגימור שודרגה מאוד ועומדת בסטנדרטים אירופיים לחלוטין.

בכל הנוגע לשימושיות, הטראוורס הוא עדיין מוביל משפחות מצטיין. בשורת המושבים השלישית יכולים להתמקם שלושה מבוגרים בגודל מלא, ובשורה השנייה אפשר למקם שני מושבי מנהלים מרווחים, או ספסל שטוח שמגדיל את מספר הנוסעים. למרות דלתות צד שנפתחות הצידה כמו בפרייבט הכניסה למושבים נוחה למדי, וגם כאשר תפוסת הנוסעים מלאה נותר מספיק מרחב למטען.

מנוע ה-V6 המסורתי בנפח 3.5 ליטר הוא יצירה אמריקנית קלאסית: יש לו הרבה כוח (281 כ"ס) והוא מייצר דחף חלק ומכובד, למרות משקל של 2.1 טון לפני נוסעים, וצריכת הדלק בהתאם - גם עם מיכל ענק של 83 ליטר אפשר לצפות לביקורים תכופים בתחנת הדלק.

השדרוג המפתיע ביותר במודל החדש הוא באגף המתלים: אם המודל הקודם הרגיש כמו מסחרית, לרכב החדש יש תחושה של כלי מודרני עם בקרת גוף טובה בפניות, היגוי מתקבל על הדעת וספיגת זעזועים מרשימה, שלא מעניקה את הנוסעים במחלת ים.

הטראוורס עולה בין 220 אלף שקל לדגם בסיס עם הנעה 2X4 ועד 353 אלף שקל לדגם סופר-מפואר עם הנעה כפולה. הוא מעניק הרבה מרחב ושימושיות לכסף, עידון מפתיע ויותר נפח פנימי ומטראז' מרוב הרכבים הפרטיים על כבישי ישראל. אם כבר אמריקנה, אז עד הסוף.