ארדואן ממשיך לתקוף: "ישראל תטבע בדם ששפכה"

בכנס בפני מאות אלפים השווה ארדואן את המדיניות הישראלית לזו של גרמניה הנאצית, וטען כי היא מבצעת פשעי מלחמה במכוון ■ ארדואן: "ישראל הורגת נשים כדי שלא יוכלו ללדת את הפלסטינים"

רסיפ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת טורקיה / צלם רויטרס
רסיפ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת טורקיה / צלם רויטרס

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן ממשיך לנצל את מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה כתירוץ על מנת להשתלח בישראל. אמש, בעצרת שערך לקראת הבחירות לנשיאות בארצו, שב ותקף את פעולת צה"ל, שלדבריו לא נועדה להגן על יישובי ישראל, אלא לגדוע את דור העתיד של הפלסטינים. "ישראל רוצחת אימהות כדי שלא יוכלו ללדת", טען בנאום שנשא בפני מאות אלפי בני אדם.

ראש ממשלת טורקיה שב והשווה את המדיניות הישראלית לזו של גרמניה הנאצית, אמירה בעלת ניחוח אנטישמי שכבר בעבר זיכתה אותו בעבר בביקורת בינלאומית ונזיפה מהממשל האמריקני. "בדיוק כמו היטלר שביקש להקים גזע טהור, כך ישראל רודפת היום אחר אותה מטרה", אמר לתומכיו הנלהבים באיסטנבול.

"ישראל הורגת נשים כדי שלא יוכלו ללדת את הפלסטינים, הם הורגים את התינוקות כדי שלא יגדלו, הם הורגים את הגברים כדי שלא יוכלו להילחם ולהגן על ארצם", המשיך ארדואן באמירותיו מעוררות המחלוקת. "הם יטבעו בדם שהם עצמם שופכים".

בשבוע הבא צפויים יותר מ-50 מיליון טורקים להגיע לקלפי ולהצביע לבחירות לנשיאות המדינה. נראה שארדואן, הנחשב למועמד המוביל במירוץ, משתמש בלחימה בעזה ובמדיניות החוץ התקיפה של ארצו, על מנת להשיג קולות אחרונים שיעזרו לו להבטיח את בחירתו.

"אני חושב שנושאי מדיניות החוץ מנוצלים לפוליטיקה המקומית על מנת לזכות בקולות, אבל זה יוצר בעיות שונות ודוחק את הממשל המקומי לפינה", הסביר מומחה למדיניות הטורקית לסוכנות הידיעות רויטרס. למרבה הצער, נראה שלא רק ארדואן משתמש בשנאה לישראל למטרותיו שלו, כשגם מועמדים נוספים נוהגים כמוהו.

כך לדוגמה, המועמד הכורדי לנשיאות, הנמצא במקום השלישי על פי הסקרים הנוכחיים, הפציר בארדואן לנתק את הקשרים הכלכליים והצבאיים עם ישראל באופן מיידי. "תשכח את הצעקות", אמר המועמד. "אם אתה באמת רוצה לעזור לעם הפלסטיני, צריך להפסיק לרמות את האנשים. רק חרם משמעותי יעצור את מדיניות הטבח של ישראל".