צפו: בית מהמם בשרון בהשראת בית הזכוכית המיתולוגי

בהשראת בית הזכוכית המיתולוגי של פיליפ ג'ונסון, בית בשרון משלב אומץ ותעוזה בעיצוב שלא מהסס לחשוף טפחיים

נכנסים הביתה / צילום: עוזי פורת

בעלי הבית. אנשי עסקים שילדיהם גדלו ואינם גרים בבית. בני הזוג עוסקים בנושאי איכות סביבה, והקשר לסביבה ולטבע היה מאוד חשוב להם.

הבית. באזור השרון, על שטח נחלה של כשלושה דונם. שטח הבית הינו כ-160 מ"ר במפלס אחד, והוא ממוקם בעומק המגרש, מבודד מהרחוב וטובל בשטח ירוק.

השראה. "הבחירה בבית זכוכית שקוף מבנייה קלה, בהשראת בית הזכוכית של פיליפ ג'ונסון, הייתה החלטה אמיצה של הלקוחות. הבית עוצב בסגנון מאוד מודרני עכשווי, ומתכתב עם סגנון קלאסי מיסודות האדריכלות המודרנית: פביליון ברצלונה של מיס ואן דר רוהה וג'ונסון עצמו".

הסגנון. "קירות הבית השקופים והשימוש הנרחב בזכוכית ופלדה העמידו אתגרים בגיבוש סגנון עיצובי שיהיה מודרניסטי ומדויק, ויחד עם זאת חם ומזמין", אומרת מעצבת הפנים ליאת עברון, שעיצבה את הבית שנבנה בתכנונה של האדריכלית שרון אקר. "בחרתי פריטי ריהוט במראה מודרני, עם טקסטורות עשירות: עץ בעל נוכחות, ריפודים באריגה גסה או בהדפסים צבעוניים, זכוכית מודפסת, ואפילו שכבות של סנדוויץ' חשוף".

תכנון. תוכנית הבית היא ריבוע שעטוף כמעט כולו בוויטרינות זכוכית מהרצפה עד התקרה, ומוקף בקונסטרוקציית עמודי פלדה. השליטה על שקיפות קירות הזכוכית נעשית על ידי מערכת וילונות פנימית, ומערכת הצללות חיצונית מאלומיניום. הפרוגרמה של הבית הריבועי הינה פשוטה וברורה. חצי הריבוע הוא חלל ציבורי רחב ידיים הכולל מטבח, פינת אוכל, אזור אירוח ופינת קריאה וטלוויזיה. החצי השני כולל את יחידת המאסטר, חדר עבודה ואזורי שירות. הבית מוגבה מפני הקרקע ומוקף בדק מחומר פלסטי ממוחזר.

עיצוב. "בית מזכוכית מביא עמו אתגר ייחודי: החוץ מהווה רכיב משמעותי, ויש לתת לו מקום ראוי. הצבעוניות העדינה של פנים הבית ממסגרת את הנוף ומהדהדת את הגוונים העדינים של הטבע.

"סקאלת הצבעים הבסיסית שבחרתי היא באפור ולבן לרצפה, לקירות, לווילונות, לארונות ולמרבית הריהוט. משטחי עץ שונים שולבו באזורי האכילה וההגשה, ונגיעות הצבע נעות בין תכלת שמים במטבח, אל ירוק דשא בסלון, וחמרה עמוק בחדר העבודה".