לקראת דוחות כיל השבוע: האנליסטים צופים רבעון שני בינוני

מיטב דש: כיל "תציג רווח של 34 מיליון דולר בלבד, בגלל ההפסד בבוררות" ■ פסגות: "שחיקה של 14% בהכנסות"

בצל השימוע שהתבצע היום לחברת כיל בשליטת החברה לישראל של עידן עופר, במסגרת ועדת ששינסקי 2 במשרד האוצר, צפויה חברת הדשנים המקומית לפרסם את דוחותיה לרבעון השני של 2014 ביום חמישי הקרוב.

האנליסט אמיר אדר מבית ההשקעות מיטב דש מציין בעבודה שפרסם היום לקראת הדוחות, כי כיל הולכת להציג רבעון שאינו מייצג: "מה אין לנו ברבעון הזה? השפעת עיצומים מהרבעון הראשון והשני, הפרשות בגין בוררות וכמובן שכל קשר לתקופה המקבילה אשתקד מקרי בהחלט, שכן במהלך הרבעון השלישי אשתקד פורק תאגיד האשלג הרוסי BPC". אדר מעניק לחברה המלצה של "תשואת יתר" במחיר יעד של 34 שקל, גבוה בכ-21% משער הפתיחה של מנית כיל היום בבורסה.

כיל דיווחה בחודש מאי האחרון כי היא צופה הפרשות של 135 מיליון דולר בגין הבוררות על מוצרי תעשיה (ברום), שבה הפסידה למדינה. בהתאם צופה אדר כי דבר זה יביא בין היתר את כיל לרשום רווח נקי של 34 מיליון דולר, או 3 סנטים למניה. בנטרול ההפרשה בגין הבוררות הנ"ל, הוא מעריך כי הרווח הנקי יעמוד על כ-165 מיליון דולר, או 13 סנט למניה.

"בסופו של דבר, לא על תוצאות אלה תתומחר כיל. השאלה המרכזית כיום היא האם יצליחו היצרניות לשמור על הישגי המחצית הראשונה של השנה גם במחצית השנייה, כאשר ברקע השחיקה במחירי הסחורות, אך תשובות לשאלות אלה כנראה לא נקבל בקרוב".

"כיל צפויה להציג שחיקה בהיקף המכירות ביחס לרבעון המקביל, וזאת בעיקר בשל העיצומים של עובדיה במפעלי ים המלח, רותם ומפעלים נוספים", מוסיפה אילנית שרף מפסגות. גם היא מעניקה המלצת "תשואת יתר" לכיל, במחיר יעד של 33 שקל.

שרף מעריכה כי לנוכח הירידה החדה שנרשמה לאחרונה במחירי הסחורות החקלאיות העיקריות, יתקשו יצרניות הדשנים, ובתוכן כיל, "לעלות בהמשך השנה את המחירים של האשלג, בטח לא באופן משמעותי". להערכתה מכירות החברה יסתכמו בכ-1.52 מיליארד דולר, שחיקה של 13.9% ביחס לרבעון המקביל.

בבית ההשקעות אקסלנס נותנים למניית כיל המלצה פחות מפרגנת, "תשואת שוק" במחיר יעד של 30 שקל. "אנו מצפים לביצועים בינוניים ברבעון", ציין האנליסט גלעד אלפר תוך שהוא מעריך כי כיל תציג רווח נקי של 179 מיליון דולר, לא כולל הפרשה בשל ההפסד בבוררות מול המדינה, או 14 סנט למניה.

"האי-ודאות בכיל מתמשכת. סאגת ששינסקי טרם הסתיימה, ונוסף על כך אנו מודאגים מעודף ההיצע המשמעותי בשוק האשלג, בעיה שלא ברור לנו כיצד תבוא על פתרונה בטווח הזמן הבינוני", סיכם אלפר.

המלצות אנליסטים
 המלצות אנליסטים