משרד התקשורת מאפשר גלישה ב-WIFI במקומות ציבוריים

‎חברות התקשורת יוכלו להשתמש בתדרים ל-‏WIFI‏ להורדת עומסים ברשתות ■ ‎החברות לא יגבו תשלום נוסף עבור גלישה ב-‏WIFI‏ ■ החשש: התדרים שהיו פתוחים בחינם לשימוש ציבורי ינוצלו על-ידי חברות התקשורת

‎‎משרד התקשורת יאפשר מתן גלישה אלחוטית בטכנולוגיית ‏WIFI‏ במקומות ציבוריים. בכך משנה המשרד מדיניות שהייתה נהוגה שנים, ולפיה התדרים שנמצאים במחסור יישארו פתוחים לשימוש הציבור ולא יינתנו לשימוש על-ידי חברות התקשורת. הפתרון שנמצא הוא לחייב את החברות שלא לגבות תשלום עבור התדרים שבהם ישתמשו המפעילים.

‏היום (ד') הודיע שר התקשורת גלעד ארדן על ביטול ההגבלה הקיימת על התקנת נקודות גישה אלחוטיות בטכנולוגיית ‏WIFI‏ בתוך מתחמים סגורים. על-פי ההודעה, ההחלטה תאפשר להקים ולהפעיל נקודות גישה אלחוטיות בכל מקום ועל-ידי כל גורם.

השר קבע עוד כי חברות הסלולר לא יגבו מהמנויים תשלום בעד גלישה באמצעות נקודות גישה אלחוטיות ולא יכלילו את השימוש במסגרת החיוב עבור חבילות הגלישה הסלולרית.

‏עד כה, שימוש בנקודות גישה אלחוטיות בטכנולוגית ‏WIFI‏, בנפרד משימוש ביתי ועצמי בטכנולוגיה, הותר ללא רישוי ב"חצרים מתוחמים", כגון: בתי-קפה, נמל תעופה, קמפוסים וכדומה, על מנת לאפשר ללקוחות ולבאי המקום גישה לאינטרנט, בין בתשלום ובין בחינם.

‏לאור ההתפתחות הטכנולוגית שחלה בשנים האחרונות, החליט משרד התקשורת לערוך שימוע לחברות התקשורת. לאחר שהנושא נבחן החליט ארדן להסיר את המגבלה שהייתה קיימת, כך שניתן יהיה להציע לציבור גישה אלחוטית לאינטרנט באמצעות נקודות גישה בכל מקום ברחבי ישראל.

‏בנוסף, המשרד יאפשר הן למפעילות פנים-ארציות והן לחברות הסלולר לעשות שימוש בטכנולוגיה ובנקודות גישה כדי להרחיב את הרשתות שלהן, ולספק באמצעותן שירותי תקשורת למנויים. זאת, בכפוף לכך שהחברות לא יגבו תשלום נפרד או כל תשלום נוסף ממנוי שרכש שירות גישה לאינטרנט, לרבות "חבילת גלישה סלולרית".

עוד הוחלט כי גלישה וצריכת ‏DATA‏ באמצעות נקודת הגישה האלחוטית לא תופחת מנפח חבילת הגלישה של המנוי, ולא תחויב במסגרת תוכנית התעריפים של הלקוח. האישור להקים ולהפעיל נקודות גישה אלחוטיות ייעשה בכפוף למגבלות המותרות של ההספק והתדרים.

‏נציין כי ההתנגדות שהייתה קיימת מסורתית במשרד לפתיחת התדרים לשימוש החברות היא בשל העובדה שהתדרים שמשמשים ל-‏WIFI‏ נמצאים במחסור חמור בגלל צרכים ביטחוניים. כלומר, לציבור בישראל יש הרבה פחות ספקטרום, בשל העובדה שתחומים מסוימים של תדרים שפתוחים בעולם לטכנולוגיה, סגורים בישראל. כעת החשש הוא שאם החברות הסלולריות והמפעילים ישתמשו בתדרי ‏WIFI‏ ללא מגבלה, יצטמצמו התדרים שיהיו זמינים לציבור, וכך ייפגעו השירותים שהוא מקבל.

‏חברות הסלולר הפעילו לחצים כבדים לשינוי המדיניות, משום שגם הן סובלות ממחסור בתדרים, והשימוש בתדרים הפתוחים יכול לאפשר ללקוחותיהם להוריד עומסים מהרשת הסלולרית. ‏‎‎‏