בעל בית ויתר ללוחם שחזר מ"צוק איתן" על שכר דירה

"אתה לא צריך לשלם שכר דירה על החודש", כתב בעל הבית שוויתר על הכסף, והסביר: "גם אני שוכר דירה, אלה ימים של סולידריות"

צוק איתן  / צילום: רויטרס
צוק איתן / צילום: רויטרס

ניר וינטראוב, לוחם חי"ר בן 28 לוחם חי"ר, גויס למילואים ב-8 ביולי ולחם בעזה ימים ארוכים במסגרת מבצע "צוק איתן". בחיים האזרחיים שלו הוא סטודנט למשפטים שנה ב' באוניברסיטה העברית בירושלים, שם הוא שוכר דירה עם עוד שני שותפים. רק בימים האחרונים הוא שוחרר, לאחר כחודש ברצועת עזה.

למרות שכל החודש הוא היה בשטח, ולא הגיע לעבודה במשרד עורכי הדין בו הוא עובד, ניר ידע כי בסוף החודש הוא יאלץ להעביר שכר דירה לבעל הדירה שלו. אלא שאז, הוא קיבל מסרון משמח במהלך הלחימה: "אתה לא צריך לשלם לי שכר דירה". כך, חודש תשלום אחד נחסך ממנו.

וינטראוב שוכר חדר בדירה ברחוב האר"י בבירה וחלק ניכר מכספו הולך על שכר הדירה. "אני הייתי בהלם מוחלט ולא ציפיתי שזה מה שיקרה", סיפר וינטראוב לחדשות 2 Online. "חשבתי שאשלם את זה מהמשכורת שלי מהמילואים - וזה ממש לא מובן מאליו". הוא מיד שיגר לבעל הבית מסרון בחזרה עם תודות.

ימים של סולידריות

ההחלטה לוותר על שכר הדירה לא נבעה מהיכרות אישית טובה בין השניים. בעל הדירה שלו, אמנון שפירא, מתכנת בהייטק בן 36 שמתגורר בתל אביב, שוכר דירה בעצמו, ומיד ששמע שאחד מהשוכרים בדירתו נלחם בעזה - ידע שיוותר על התשלום.

"אני בעצמי שירתתי במילואים בשריון 12 שנים ושוחררתי לאחרונה", הסביר שפירא. "נפגשנו מעט אבל אנחנו מדברים בטלפון מדי פעם, ואלה הם זמנים של סולידריות, אני מרגיש שגם בעלי הבית שלי בתל אביב היו עושים את זה, ואני מקווה שעוד אנשים ינהגו כך כי אני יודע איך זה מרגיש, לא הייתי מסוגל לגבות ממנו תשלום".

"זה באמת בא מטוב לב, הוא לא היה חייב לעשות את זה והפתיע אותי ואת כל מי שסיפרתי לו", סיכם השוכר וינטראוב, שינסה בימים לחזור לשגרה לאחר הימים הממושכים בעזה.