בנק לאומי משנה כיוון: "הסיכון במניות ובאג"ח בישראל גדל"

לאחר שבועות רבים שבהם בנק לאומי המליץ בסקירת סוף השבוע למשקיעים להימנע משינוי חד בתמהיל תיק ההשקעות בשל מבצע "צוק איתן", בסקירה הנוכחית המשפט הזה כבר לא נמצא

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

לאחר שבועות רבים שבהם בנק לאומי המליץ בסקירת סוף השבוע למשקיעים להימנע משינוי חד בתמהיל תיק ההשקעות בשל מבצע "צוק איתן", הכלכלנים כותבים בסקירה של סוף השבוע הנוכחי כי הסיכון גדל במניות ובאג"ח קונצרני בישראל והתמחור באפיקים אלו אינו נמוך.

ככל הנראה הכלכלנים בלאומי שמעו התבטאויות של בכירים במשק על ההשפעה של הלחימה בעזה על השוק בטווח הזמן הקצר והם מעדיפים "להנמיך את הטון" בהמלצותיהם. לדבריהם, "הפעילות הכלכלית הממותנת (עוד לפני חודש יולי) והשפעת הלחימה על הכלכלה הישראלית בטווח הקצר מגדילים את הסיכון".

עוד מוסרים בלאומי, כי "תגובת שוק ההון המקומי לאירועים הבטחוניים הייתה מתונה, ומבוססת על ניסיונם של המשקיעים המקומיים מאירועים ביטחוניים בשנים האחרונות. מזה מספר חודשים אנו ממליצים על חשיפה נמוכה יחסית למניות ואג"ח בישראל, ואנו לא רואים צורך בהקטנה של אפיקים אלו בתיקי ההשקעות".

בסקירות קודמות בשבועות האחרונים בלאומי היו נחרצים יותר: "לנוכח חוסר הוודאות ועל מנת להימנע מפגיעה בתשואת התיק לאורך זמן, אנו ממליצים להימנע משינוי חד בתמהיל תיק ההשקעות", הם חזרו בסקירות במשך שבועות רבים. בסקירה הנוכחית, המשפט הזה כבר לא נמצא.

בלאומי ממשיכים בהערכה כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון וממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. "במניות חו"ל אנו ממליצים על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים וחשיפת חסר לארה"ב. באירופה, למרות העלייה ברמת הסיכון, אנו נשארים בשלב זה בחשיפת יתר קלה, תוך התמקדות במדדי גרמניה, אנגליה, ובסקטור הפיננסי".

הכלכלנים טוענים, כי "התשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל צפויות לעלות בהדרגה, בטווח הזמן הבינוני, וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלה הגלובלית. לכן, מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן). הם ממליצים על החזקה מועטה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגי ההשקעה הנמוכים ומח"מ בינוני-קצר וכותבים כי המרווחים באפיק זה עדיין נמוכים מדי ביחס לסיכון הגלום בו".

בשוק המקומי, בלאומי ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר (עד 5 שנים). "רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה", הם כותבים. באפיק הקונצרני המקומי הם סבורים כי רמת המרווחים עדיין נמוכה וממליצים חשיפה מצומצמת בלבד לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים-גבוהים ומח"מ קצר.